به یاد مرحوم محمدنبی حبیبی، دبیرکل فقید حزب مؤتلفه اسلامی

خداحافظی با شهردار دهه 60 تهران

محمدنبی حبیبی مبارز قبل از انقلاب و از مدیران متعهد بعد از انقلاب دیروز در پی عارضه قلبی درگذشت. این روستازاده اهل باغخواص ورامین در 1324 به دنیا آمد و در پرونده سیاسی او سابقه فعالیت علیه رژیم پهلوی و شرکت در تظاهرات اعتراضی علیه سلطنت وجود دارد. او تحصیلکرده رشته جامعه شناسی با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران بود.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۹۹

حبیبی در اوایل انقلاب مناصب اجرایی متعددی را تجربه کرد. استانداری تهران، ‌فارس و خراسان بزرگ در کارنامه او ثبت است. وی همچنین در شرایطی به عنوان شهردار تهران مسؤولیت قبول کرد که تا پیش از او شهرداران بعد از انقلاب با توجه به مشکلات این کلانشهر دوران کوتاه‌مدتی از مدیریت شهری را تجربه کردند اما حضور 44‌ماهه او در شهرداری از 1362 تا 1366 با تحولات بسیاری در مدیریت شهری تهران همراه بود. آن موقع کشور در وضعیت جنگی به‌سر می‌برد و طبعا مسائل مربوط به تامین هزینه‌های اجتماعی و خدمات شهری با توجه به معضل بزرگ جنگ تحمیلی کار سخت و دشواری بود اما با این وصف بسیاری از پروژه‌های شهری در دوران مسؤولیت او در تهران کلید خورد. همچنین سنگ بنای احداث متروی تهران در زمان حضور او در شهرداری کلید خورد. او بعد از شهرداری مناصب دیگری را نیز به‌عهده گرفت ازجمله قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر، مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی، معاون وزیر راه و ترابری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون وزیر بازرگانی، قائم‌مقام رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان، رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران و معاون سیاسی استاندار کرمان. حبیبی به لحاظ سیاسی به گروه مؤتلفه اسلامی تعلق داشت و سال‌ها مسؤولیت دبیرکلی حزب مؤتلفه اسلامی را برعهده داشت.
تسلیت مقامات و چهره‌های سیاسی
در پی درگذشت محمدنبی حبیبی، مقامات و چهره‌های مختلف سیاسی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت این یار دیرین انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند.
حسن روحانی، رئیس‌‌جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت محمدنبی حبیبی نوشت:‌ درگذشت فعال متعهد عرصه تحزب و سیاست و خدمت، مرحوم حاج محمدنبی حبیبی موجب تالم و تاثر خاطر شد. این چهره انقلابی ضمن همراهی در مبارزه با رژیم ستمشاهی، پس از پیروزی انقلاب نیز در سمت‌های گوناگون اجرایی و امور خیریه، خدمات صادقانه‌ای ارائه کرد.
آیت‌ا... آملی لاریجانی و علی لاریجانی روسای قوه قضاییه و مجلس نیز با صدور پیام‌هایی درگذشت حبیبی را تسلیت گفتند.
مراسم تشییع پیکر مرحوم حبیبی فردا ساعت ۸:۳۰ از مقابل مسجد امام صادق(ع) واقع در میدان فلسطین برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها