وزیر خارجه گفت: وزارت خارجه گزارش‌های خود را به صورت مرتب به هیات نظارت بر روند اجرای برجام ارائه می‌کند و هیات براساس مصالح کشور تصمیم می‌گیرد که چگونه عمل کند.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۷۵

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که دیروز برای پاسخگویی به سوالات چند نماینده به مجلس رفته بود در پاسخ به سوال علی‌ادیانی، نماینده قائمشهر درباره علت عدم اجرای کامل شرایط مطروحه 9 گانه از سوی رهبر انقلاب و شرایط مندرج در مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص برجام در مجلس عنوان کرد: پس از نامه رهبر معظم انقلاب هیات نظارت بر روند اجرای برجام تشکیل شد که این هیات مسؤول رسیدگی به اجرای مفاد نامه ایشان است.
وی در مورد اقدامات جمهوری اسلامی و وزارت خارجه درخصوص برجام تاکید کرد در نامه‌های متعدد از ابتدای اجرای برجام تاکنون موارد بدعهدی و نقض توافق هسته‌ای از سوی آمریکا و سایر اعضای برجام را به اطلاع طرف مقابل رسانده و نسبت به آن اعتراض کرده است.
وزیر خارجه افزود: اقداماتی که باید در این زمینه انجام می‌شد در هیات نظارت مورد تصویب قرار گرفت و این اقدامات هم انجام شده است. نقش وزارت خارجه در همین حدی است که بیان کردم، نقش آن گزارش‌دهی است.
ظریف همچنین در مورد علت بی توجهی به حقوق بازرگانان و صرافان ایرانی شاغل به کار در امارات متحده عربی تاکید کرد: شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد راهکارهای جایگزین درمورد این رفتار امارات ایجاد کنیم، بنابراین راهکاری که ایران علاوه بر اقدامات معمول دیپلماتیک انجام داد این است که به‌دنبال ایجاد روزنه‌های لازم برای روابط اقتصادی است که این راه‌ها ایجاد کشورهای جایگزین و روش‌های جایگزین است.
وی خاطرنشان کرد: البته تعدادی از بازرگانان و صرافان ایرانی در امارات متحده دچار مشکل شدند و تعداد زیادی نقل مکان کردند که ما تسهیلات لازم را برای آنها ایجاد کردیم که به کشورهای دیگر که با ایران رابطه بهتری دارند نقل مکان کنند که این‌کار صورت گرفته‌است. به دنبال توضیحات وزیر خارجه، نمایندگان از پاسخ‌های او قانع شدند.
ظریف، شایعات مربوط به استعفایش را تکذیب کرد
وزیر خارجه همچنین در واکنش به ادعای برخی افراد در فضای مجازی مبنی بر خروج ایران از برجام و استعفای وزیر خارجه گفت: هر خبری که در دو سه ماه گذشته مبنی بر استعفای بنده در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است را تکذیب می‌کنم.
ظریف عنوان کرد: برخی هم ادعا کردند به‌خاطر فشارهای بیرونی برای خروج ایران از برجام استعفا دادم، در حالی که این موضوعات اصلا مطرح نیست لذا این مباحث را هم تکذیب می‌کنم./ خانه ملت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها