کشتی فرنگی هیچ زمانی بدون پشتوانه نمی‌ماند

بنا: در جهانی قزاقستان آبروداری می‌کنیم

محمد بنا و احساس خوشحالی از این‌که دوباره به تیم ملی برگشته است.او آنقدر هیجان‌زده شده بود که در جمع خبرنگاران گفت: «هیجان‌انگیز بود، این‌که در میان این همه علاقه‌مند به کشتی جام تختی را تماشا کردم.» بنا این را گفت و ادامه داد: «جوانانی را در این مسابقات دیدم که نشان دادند کشتی فرنگی هیچ زمانی بدون پشتوانه نمی‌ماند و خیلی بیشتر به آینده امیدوار شدم.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۳۵

البته این جوانان برای ساخته شدن، خیلی کار دارند چرا که ۲۰ ماه تا بازی‌های المپیک زمان داریم. داشته‌های کشتی را باید به گونه‌ای اداره کنیم که بتوانیم در میدان‌های مختلف موفق شویم. اولین میدان رسمی ما مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه در چین برگزار خواهد شد و من دوست دارم، در این پیکارها قهرمان شویم تا با روحیه خیلی خوب قدم به قهرمانی جهان در قزاقستان بگذاریم.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: «در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان نیز نیروهایی داریم که بتوانند به ما کمک کنند و در آنجا هم آبروداری کنیم و در نهایت بعد از آن یک سال خوب دیگر تا بازی‌های المپیک را پیش رو خواهیم داشت و اگر در مسابقات جهانی سهمیه لازم را نگرفتیم باید خود را برای حضور در سایر مسابقات گزینشی آماده کنیم.»
محمد بنا در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای حل مشکل ناتوانی برخی ملی‌پوشان در اجرای فنون دارد یا خیر؟ گفت: «برای من این‌که فن بزنند یا نزنند، فرقی نمی‌کند بلکه مهم‌ترین اصل ایجاد شرایطی است که کشتی‌گیران بتوانند با شرایط فعلی جهان خود را وفق دهند و عادت کنند که بتوانند پیروز شوند. ملی‌پوشان ما قبلا هم کم فن می‌زدند اما پیروز می‌شدند.»
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد:«اگر مسابقات کشتی مختلف در دنیا را تماشا کنید، می‌بینید که فن کم زده می‌شود، اما پیروز می‌شوند. شاید ۸۰ تا ۹۰ درصد پیروزی‌ها و شکست‌ها با قوانین جدید اکنون در خاک تعیین می‌شود و ما نیز از همان قوانین تبعیت می‌کنیم. البته ایده‌ها و تفکرات قبلی خودمان را که مقداری سست شده بود، پیاده می‌کنیم که ملی‌پوشان راز و رمز پیروزی را در هر شرایطی یاد بگیرند.»
بنا در پایان درخصوص اضافه شدن مربی بدنساز به کادر فنی تیم ملی گفت: «۳ تا از بهترین مربیان بدنساز دنیا را در کنارم دارم. ناصر نوربخش، بهروز حضرتی‌پور و ایرج اسفندیاری فر و زمانی نیز جمشید خیرآبادی این کار را انجام می‌داد که هر کدام از این مربیان حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن دارند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها