کتاب سرباز کوچک امام سوژه مطلب اصلی همین صفحه است. روایتی از خاطرات مهدی طحانیان، اسیر پرآوازه 13 ساله جنگ تحمیلی.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۸۴

«سرباز کوچک‌امام» به بیان اتفاقات ریز و درشت زندگی مهدی طحانیان پرداخته؛ اتفاق‌های خواندنی و جذابی که در بسترهای متفاوتی روی می‌دهد و ذهن خواننده را به طرز ماهرانه‌ای به همراهی خویش دعوت می‌کند. ناب‌ترین بخش این خاطرات مربوط به سال‌های طولانی ای است که راوی در اردوگاه‌های نگهداری اسرای ایرانی در عراق سر می‌کرده. او به عنوان جوان‌ترین اسیر جنگی در زمان اسارتش به‌شدت کانون توجه بعثی‌ها بوده و به تبع آن شاهد ماجراهای تلخ و شیرینی است که در نوع خود کم‌نظیر است. البته حرف‌های خود این آزاده هم در گزارش جمع و جور این مطلب را خواندنی‌تر کرده است.
علی رستگار در صفحه سینمای ایران امروز به بهانه خبر ساخت فیلم «تگزاس 2» سراغ دنباله‌سازی‌های سینما رفته است. البته که این سنت تازه‌ای در سینمای ایران است و تا پیش از فیلم اخراجی‌ها هنوز چنین عرفی در سینمای ایران وجود نداشت، هر چند در سینمای جهان سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. فارغ از تازه و کهنگی این ماجرا تفاوت‌های مهم دیگری در این دنباله سازی‌ها وجود دارد که گزارش علی رستگار بیشتر به همان تفاوت‌ها می‌پردازد. نکته بدیهی در این دنباله‌سازی‌ها حداقل در سینمای ایران این است که تقریبا همه آنها نتوانستند به اندازه فیلم اول موفق باشند اما در سینمای جهان‌فیلم‌هایی بوده اند که قسمت دومشان بسیار جذاب‌تر از اولی درآمده است.
دیروز دکتر سعیدرضا عاملی با رای اعضا به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد تا پس از تایید عضویتش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توسط رهبر معظم انقلاب، جایگزین مخبر دزفولی شود. همین موضوع گزارش صفحه 10 امروز است. عاملی، معاون پیشین برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات و معاون طرح و توسعه دانشگاه تهران بوده است. او همچنین استاد گروه ارتباطات- دانشکده علوم اجتماعی ـ دانشگاه تهران، عضو وابسته گروه مطالعات آمریکای‌ دانشکده مطالعات جهان، رئیس انجمن علمی مطالعات جهان، رئیس مرکز پژوهشی سیاست‌های فضای مجازی، رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و رئیس کرسی یونسکو در فرهنگ و فضای مجازی: دو فضایی شدن جهان است. گزارش جمع و جور صابر محمدی در صفحه 10 به همین سوابق او پرداخته و نگاهی به عقبه فعالیت‌های فرهنگی دبیر جدید شورای‌عالی انقلاب فرهنگی داشته است.
شاید خیلی‌ها سینمای هند را سینمای مبتذلی بدانند اما نباید درباره این سینما قضاوت قطعی کرد. کیکاووس زیاری به عنوان یکی از دنبال کنندگان بالیوود همیشه مطالب جذاب و خواندنی و شیرینی از این کارخانه رویاسازی هندی‌ها دارد. یکی از همان مطالب را می‌توانید در صفحه 12 امروز بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها