دو برادر مقیم آلمان که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی به بهانه کمک به انجمن حمایت از بیماران ام‌اس و مهاجرت از مردم کلاهبرداری می‌کردند، هنگام ورود به پایتخت بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۱۸۴۹۲۹

به گزارش جام‌جم، چندی پیش زنی با حضور در پلیس فتای تهران بزرگ از دو زن و یک مرد به اتهام کلاهبرداری 500 میلیون تومانی شکایت کرد .
شاکی به افسر تحقیق گفت: در یک کانال تلگرامی که به نام انجمن حمایت از بیماران ام‌اس ثبت شده بود، عضو شدم. در جریان عضویتم در این کانال بود که با دو زن جوان به نام‌های مرجان و سمیه آشنا شدم و دوستی‌مان شکل گرفت. مرجان پس از دوستی درباره انجمن‌شان با هدف حمایت از بیماران ام‌اس در کشور آلمان و رایگان بودن هزینه دارو و درمان در این کشور تبلیغ کرد.
وی افزود: دو زن جوان با عنوان کمک و گرفتن ویزا برای مهاجرت با من حرف زدند و سرانجام مرا وسوسه کردند تا هم برای کمک به انجمن حمایت از بیماران ام‌اس همراهی‌شان کنم و هم این که شرایط مهاجرتم را فراهم می‌کنند. آنها مدتی بعد مرا با مرد جوانی آشنا کردند. آن مرد با شماره تلفن کشور آلمان از طریق واتس‌اپ با من حرف ‌زد و مدعی بود در آلمان زندگی می‌کند و می‌تواند شرایط مهاجرتم را در آن کشور فراهم کند. آنها فریبم دادند و من 500میلیون تومان را به حساب بانکی دو مرد واریز کردم. بعد از آن دیگر خبری از آنها نشد. گمان می‌کنم همه آنها با هم همدست بوده اند تا از من کلاهبرداری کنند.
با این شکایت بود که پلیس جست‌وجو برای دستگیری کلاهبرداران فراری را آغاز کرد. در جریان تحقیقات معلوم شد حساب بانکی که پول‌ها واریز شده مربوط به دو مرد ایرانی مقیم آلمان بوده که برادر هستند و مدتی است به ایران آ‌‌مده‌اند. ماموران به تعقیب دو کلاهبردار پرداختند و دو روز پیش متهمان را که سیاوش و آرش نام داشتند، در مخفیگاهشان بازداشت کردند.
سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران گفت: این دو برادر با انتقال به پلیس فتا بازجویی شدند و گفتند با راه‌اندازی کانال مربوط به حمایت از بیماران ام‌اس با کمک دو خانم جوان سوژه‌هایشان را به بهانه مهاجرت و حمایت از انجمن بیماران ام‌‌اس به دام انداخته و با این ترفند از آنها کلاهبرداری کرده‌اند .
تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضای فراری این باند ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها