رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور بنیاد برکت در لرستان گفت: در جنگ تمام‌عیار اقتصادی، اشتغال‌زایی راه‌حل اصلی مشکلات معیشتی مردم را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۷۵

به گزارش جام‌جم، محمد مخبر تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به دو دلیل استان لرستان را به عنوان هدف اصلی برای آبادانی و پیشرفت برگزیده است؛ اول به علت وجود معضل بیکاری در استان و دوم به این دلیل که معتقدیم از طریق لرستان می‌شود بخشی از مشکلات سایر نقاط کشور را حل و فصل کرد.

مخبر با اشاره به قابلیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های استان لرستان بیان کرد: مایه تأسف است در منطقه‌ای که به لحاظ آب، خاک و توانایی‌ها در ایران بی‌نظیر است و با حفر دو متر خاک به آب می‌رسیم، شاهد بیکاری باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر این‌که در 40‌سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کارهای فراوان و بزرگی در کشور انجام شده، گفت: به همه روستاهای فاقد آب در پیش از انقلاب اسلامی، آب‌رسانی شده است. همچنین وضعیت بهداشت و درمان امروز با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست. در آن دوران نیمی از نوزادان متولد شده در روستاها جان خود را از دست می‌دادند و در شهرها نیز از هر ‌هزار نوزاد، ۱۲۰ نفر از دست می‌رفتند.

وی ادامه داد: سال ۱۳۵۶ با وجود فروش روزانه پنج میلیون بشکه نفت، طبق گزارش بانک جهانی، ۴۶ درصد از جمعیت ۳۰ میلیونی ایران زیر خط فقر بودند اما امروزه با وجود جمعیت ۸۵‌میلیونی کشور، تنها 5/9درصد مردم با مشکل معیشتی روبه‌رو هستند.

مخبر با تشبیه تسهیلگران اشتغال‌زایی به فرماندهان جوان دفاع مقدس اظهار کرد: یکی از مناطقی که برایش تدارک ویژه دیده‌ایم، دلفان است که امیدواریم بتوانیم آن را به یک منطقه موفق و نمونه اقتصاد مقاومتی تبدیل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها