کارمند پیمانکار یکی از شهرداری‌های کرمان که دو کودک گلفروش را مجبور به خوردن دسته گل‌های نرگس کرده بود، بازداشت و از محل کارش اخراج شد. انتشار فیلم این کودک آزاری با واکنش دادستان کرمان رو‌به‌رو شد.
کد خبر: ۱۱۸۴۱۳۷

به گزارش جام‌جم، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان دیروز گفت: از روز شنبه کلیپی مربوط به آزار دو کودک کار از سوی مردی در فضای مجازی منتشر شد. در این فیلم فردی از شرکت‌های پیمانکار شهرداری دو کودک کار را که مشغول گلفروشی بوده‌اند گرفته و شرط آزادی آنها را خوردن گل‌هایشان بیان کرده بود. پرونده برای بررسی این ماجرا در دادسرا تشکیل شده و تحقیقات در این باره آغاز شد.
وی افزود: با توجه به نبود طرح شکایت از سوی افراد، به عنوان مدعی‌العموم و برای کودک‌آزاری و تخلف از مفاد قانونی و ارتکاب جرم، علیه مسؤولان ذی‌ربط در شهرداری اعلام جرم صورت گرفت‌. در جریان تحقیقات مردی که متهم اصلی این پرونده بود تحت تعقیب پلیس فتا قرار گرفت و سرانجام بازداشت شد. متهم اصلی دستگیر و هم‌اکنون در بازداشت است. همه افرادی که در این رابطه کوتاهی، قصور و جرمی متوجه آنها باشد، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.
این در حالی بود که رضا اشک، مدیرکل بازرسی استانداری کرمان در این باره گفت: بعد از انتشار فیلم کودک‌آزاری در فضای مجازی جلسه‌ای در این باره در استانداری کرمان تشکیل شد‌. فرد خاطی نیز شناسایی و در این جلسه حضور داشت. این فرد از نیروهای پیمانکاری شهرداری کرمان بود که قرار شد از محل کار اخراج شود. این مرد به دستگاه قضایی سپرده شده و اکنون بازداشت است. همچنین سید‌مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان گفت: در پی انتشار ویدئویی ناراحت‌کننده در فضای مجازی که نشان می‌دهد فردی دو کودک کار را به خوردن گل‌های نرگس وادار می‌کند، بررسی موضوع به سرعت آغاز شد. مشخص شد فرد خطاکار از کارکنان یکی از شرکت‌های پیمانکاری شهرداری منطقه دو کرمان است که به موضوع رسیدگی و تخلف این فرد محرز و وی از محل کار اخراج شد. وی بابت برخورد این فرد با کودکان کار، از همه مردم ایران و افرادی که مشاهده این ویدئو باعث ناراحتی آنها شده است، عذرخواهی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها