نماینده مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کرد؛

آموزش در ایران پس از انقلاب «علمی» شد

با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ایران یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد چگونگی نوع آموزش در ایران و عملکرد آموزش و پرورش در این مدت است. روند آموزشی در ایران و برنامه هایی که آموزش و پرورش در این مدت به مرحله اجرا درآورد چقدر در بهبود آموزش در ایران و پیشرفت مدارس نقش داشته است؟ اصلا نوع آموزش در مدارس ایران و در کلیه مقاطع تحصیلی چگونه است؟
کد خبر: ۱۱۸۴۰۲۴
آموزش در ایران پس از انقلاب «علمی» شد

به گزارش جام جم آنلاین ، اتفاقات متعددی در 40 سال اخیر در آموزش و پرورش افتاد. از تلاش برای تحصیل همه کودکان و نوجوانان در این کشور گرفته تا تغییرات مداوم ساختار آموزشی به منظور بهبودی آن. در سال‌های اخیر آموزش و پرورش کشور بارها برنامه‌های جدیدی را در راستای بهبود کیفی آموزش ارائه داده است.

بهبود روند آموزشی کشور نسبت به قبل از انقلاب واضح به نظر می‌رسد. این بهبود چگونه رقم خورد؟ با افزایش تعداد مدارس؟

سیدمحمدباقر عبادی نماینده بیرجند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره در گفت‌و گویی کوتاه با جام‌جم آنلاین اظهار داشت: ما باید آماری در رابطه با تعداد مدارس و سایر موارد داشته باشیم که بدانیم کاهش بیسوادی چقدر بوده است. ولی آنچه از آمارهای غیر رسمی منتشر شده بیانگر این موضوع است که بیسوادی در کلان شهرها و شهرهای کوچک به طور کلی از بین رفته و حتی به جایی رسیده ایم که در روستاهای دور افتاده نیز سوادعمومی لااقل به صورت غیر اکادمیک وجود دارد. در پیش از انقلاب شاهد این موضوع بوده ایم که سواد در روستاها صرفا به مبانی ساده ریاضی و یا حساب و کتاب در بازار معطوف بوده ولی در حال حاضر سواد عمومی مردم موجب شده تا نه تنها کتب دینی همچون قران را بخوانند بلکه سایر کتاب های عمومی نیز در قفسه های کتاب وجود دارد.

نماینده بیرجند با استناد به افزایش سواد عمومی در حوزه انتخابی خود افزود: توزیع نرمال زیرساخت های آموزشی در سراسر کشور یکی از نکاتی بوده که می توان به عنوان موفقیت اصلی کشور بدان اشاره نمود و حتی شاهد فعالیت های علمی در دورافتاده ترین نقاط کشور هستیم.

عبادی عنوان کرد: آموزش در ایران اکنون جنبه علمی پیدا کرده است. توجه ما به جنبه‌های علمی دانش آموزان بیشتر شده است و در این میان توجه بیشتری هم باید به فرهنگ داشته باشیم.

وی افزود: اکنون رقابت بر سر این است که فرزند ما رتبه چندم کنکور را داشته باشد. در مدارس هم رقابت بر سر این است که چند دانش آموز از همان مدرسه مثلا رتبه دو رقمی کنکور را به دست آورده و کمتر به این توجه می شود که فرهنگ چه وضعیتی دارد. اما از لحاظ علمی کردن مدارس بسیار پیشرفت کرده ایم. در همین راستا اگر رتبه های اول کنکور را در سال های گذشته مرور کنیم متوجه خواهیم شد که دانش آموزان در روستاهای مرزی همواره پیشتازان علمی کشور بوده اند و این اتفاق مبارکی برای نظام جمهوری اسلامی است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: پس از انقلاب مدارس ایران به سمت علمی شدن رفتند و این خیلی خوب است اما نباید فرهنگ و مهارت را جز اولویت های دست چندم قرار بدهیم و باید سعی کنیم در راستای ارتقای آن کوشش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها