مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان شاخه فنی‌وحرفه‌ای به‌جز ۹ رشته می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.
کد خبر: ۱۱۸۳۶۵۰

به گزارش ایسنا، محسن حسینی‌مقدم افزود: در سال 98 در شاخه فنی و حرفه‌ای برای 9 رشته از طریق کنکور اقدام به جذب دانشجو می‌شود که عبارتند از: الکتروتکنیک، حسابداری بازرگانی، شبکه و نرم‌افزار، تربیت‌بدنی، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، گرافیک، صنایع غذایی و نقشه‌کشی و معماری.
حسینی مقدم عنوان کرد: طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در 9 رشته شاخه فنی و حرفه‌ای پذیرش داوطلبان از طریق کنکور انجام خواهد شد و در سایر رشته‌ها داوطلبان می‌توانند بدون کنکور و از طریق سوابق تحصیلی اقدام کنند.
وی ادامه داد: در مصوبه شورای سنجش و پذیرش اعلام شده است که آموزش و پرورش باید سوابق تحصیلی داوطلبان را ارائه کند و تلاش می‌کنیم در روزهای آینده سوابق تحصیلی دانش‌آموزان هنرستانی را آماده و به سازمان سنجش ارائه دهیم تا داوطلبان بتوانند از طریق سابقه تحصیلی به دانشگاه‌ها وارد شوند. مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: داوطلبان ابتدا از میان رشته‌هایی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است اقدام به انتخاب می‌کنند و سوابق تحصیلی پس از آماده شدن از سوی آموزش‌وپرورش به سازمان سنجش ارسال می‌شود. در شاخه نظری هم که دانش‌آموزان خرداد ماه امتحانات نهایی دارند تا تیرماه باید سوابق تحصیلی آنها به سازمان سنجش ارسال شود و پس از پذیرش از سوی دانشگاه‌ها از مهر 98 وارد خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها