یک‌سوم بازی‌های لیگ، تحت تاثیر سوت‌های اشتباه

تاج: باید اشتباهات داوری را به حداقل برسانیم

نیم‌فصل اول لیگ برتر در حالی به پایان رسید که به نظر می‌رسد، این بار اعتراض‌ها به عملکرد داوران بیشتر از همیشه بود. اگر ملاک را قضاوت کارشناسان برنامه 90 قرار دهیم، در رقابت‌های دور رفت لیگ هجدهم، حدودا 45 تصمیم اشتباه تاثیرگذار از داوران و کمک‌داوران لیگ برتری سر زد که همگی در نتیجه بازی‌ها تاثیرگذار بود. این یعنی از تقریبا نتیجه یک سوم از کل بازی‌ها تحت‌تاثیر اشتباهات داوری رقم خورد که آمار بالایی است. در چنین شرایطی رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است نمی‌توان اشتباهات داوری در فوتبال را از بین برد، اما باید آن را به حداقل رساند.
کد خبر: ۱۱۸۲۳۷۷

مهدی تاج در حاشیه کلاس داوری فیفا با بیان این جمله به سایت رسمی فدراسیون فوتبال گفت: خیلی خوشحالم در یک ماه گذشته این سومین جلسه‌ای است که در آن شرکت می‌کنم، قطعا برگزاری این جلسات کمک می‌کند تا اشتباهات داوری به حداقل برسد.
او افزود: داوری وقتی دارای اشکال شود، ممکن است به ارکان لیگ آسیب برساند. این موضوع حتی اعتراضاتی را به همراه می‌آورد که ممکن است در همه بخش‌ها نفوذ کند. در رقابت‌های لیگ ممکن است اشتباهات تاثیرگذار رخ دهد، اما آمار نشان داد تیم‌ها از داوری هم سود بردند و هم ضرر کردند. اما کار فدراسیون فوتبال کم کردن این فشارها است و نباید فکر کنیم که این اشتباهات حساب شده است.
تاج ادامه داد: اشتباهات داوری در همه رقابت‌ها حتی در جام‌جهانی ممکن است رخ دهد و نباید فکر کنیم عمدی در این کار بوده است. این که نوع داوری به سود و ضرر چه کسی بوده است مهم نیست بلکه مهم تعداد تاثیرگذاری این داوری‌هاست.
رئیس فدراسیون فوتبال با تشکر از رئیس کمیته داوران و افراد حاضر در دوره آموزشی گفت: برگزاری چنین کلاس‌هایی قطعا به سود فوتبال کشور است و با توجه به سن جوانی که در داوران وجود دارد، می‌تواند به بهتر شدن این مهم در آینده خوشبین بود.

VAR امروز در دستگردی تست می‌شود
کلاس دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران یک خروجی جالب توجه داشت و آن ورود سیستم ویدئویی VAR به داوری و فوتبال ایران است. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با تایید این خبر به خبرنگاران گفت: احتمالا یکشنبه(امروز) در دستگردی این سیستم آزمایش می‌شود، دوشنبه هم در آکادمی یا ورزشگاه آزادی این را یک‌بار دیگر امتحان خواهیم کرد. اگر انشالله جواب بدهد و این سیستم پاسخگوی ما باشد آن را در فوتبال کشور انجام خواهیم داد. تاج در عین حال افزود: سیستم VAR به گونه‌ای است که باید تمام مراحل انجام آن زیر یک و نیم دقیقه برای تماشاگران مشخص شود. ما نمی‌توانیم با آوردن این سیستم هر بار و در هر صحنه دو سه دقیقه وقت بازی و تماشاگران را بگیریم. اگر این سیستم بخواهد به کرات بازی را به تاخیر بیندازد آن وقت تمام جذابیت فوتبال از بین خواهد رفت. ما باید شرایط و مولفه‌هایی که نیاز است را کاملا بسنجیم و فراهم کنیم. الان 11 درصد دنیا از سیستم VAR استفاده می‌کند و قطعا به‌تدریج براین تعداد اضافه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها