حجت الاسلام حاج‌علی اکبری از سوی رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد

هوای تازه در نماز جمعه تهران

ستاد نماز جمعه تهران اعلام کرد حجت‌الاسلام شیخ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری از طرف رهبر معظم انقلاب به عنوان امام‌جمعه موقت تهران منصوب شد و نماز جمعه این هفته تهران به امامت این روحانی گشاده‌رو در مصلای امام خمینی‌(ره) اقامه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۲۲۰

حاج‌علی‌اکبری که از یک‌سال قبل از سوی رهبر انقلاب به عنوان رئیس شورای عالی سیاستگذاری ائمه جمعه منصوب شده است بیشتر به‌واسطه مسؤولیتش به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان در دولت نهم در افکار عمومی شناخته می‌شود، اما وقتی به لایه‌های تخصصی‌تر جامعه وارد می‌شویم، می‌بینیم برخی اقشار از سال‌ها قبل این روحانی را می‌شناسند و با فعالیت‌های او آشنا هستند و مردم شهرستان دماوند هم سال‌هاست که از فعالیت‌های ترویجی او آگاهی دارند.
حاج‌علی‌اکبری، متولد سال ۱۳۴۳ در شهرستان دماوند است. او پس از تحصیلات مقدماتی، با رتبه عالی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فقه و حقوق اسلامی از مدرسه عالی شهید مطهری فارغ‌التحصیل شد. وی در ادامه تحصیلات حوزوی، در سطوح عالی از محضر اساتیدی چون آیت‌ا... امامی کاشانی، آیت‌ا... خوشوقت، آیت‌ا... نجفی قمشه‌ای،...‌و در درس خارج فقه از محضر مرحوم آیت‌ا... بهجت‌(ره) و حضرت آیت ا... خامنه‌ای و تفسیر آیت‌ا... جوادی‌آملی بهره‌مند شد.
حاج‌علی‌اکبری به‌عنوان یکی از صاحب‌نظران حوزه تربیتی در کشور در قالب انجمن‌های اسلامی به مبارزه با جریانات منحرف فکری پرداخت و با تفکر تشکیلاتی، علاوه بر تأسیس مؤسسه فرهنگی امام رضا(ع)، در جایگاه مدیریت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، به‌صورت میدانی، بر تربیت نوجوانان و جوانان در فضای حوزوی و خارج از آن همت گماشت. این حلقه‌های تربیتی طی سال‌های بعد با شکل‌گیری مدارس اسلامی معصومیه و دارالایتام امام حسن مجتبی(ع)، تکمیل‌تر شد. حاج‌علی‌اکبری در دوران دفاع مقدس در لشکرها و گردان‌های ۲۷ محمد رسول‌ا...(ص)، ۱۰سیدالشهداء(ع)، ۴۰صاحب‌الزمان(عج)، ۶ ویژه پاسداران، قمربنی هاشم(ع) و ۱۱۰خاتم‌الانبیاء(ص)، علاوه بر انجام وظیفه تبلیغی، به‌عنوان روحانی رزمنده و تخریبچی، حضور فعال و مؤثری داشت و پس از شرکت در عملیات‌های والفجر مقدماتی، رمضان، والفجر ۱۰ و کربلای ۵، در عملیات مرصاد به مقابله با منافقین شتافت. سابقه شش سال مسؤولیت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یکی از دانشگاه‌ها و ایفای نقش در جایگاه نمایندگی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان -پس از آیت‌ا... امامی کاشانی و آیت‌ا...‌جنتی -که از سال ۷۹ تاکنون ادامه دارد، سابقه ریاست سازمان ملی جوانان در دولت نهم، عضویت در هیأت‌مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عضویت در هیأت امنای جامعه تعلیمات اسلامی و ارتباطات نزدیک و وسیع با نوجوانان و جوانان و در مجموع، قریب به سه دهه فعالیت فرهنگی‌-تربیتی ستادی و میدانی در حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش، از وی کارشناسی واقع‌بین، دلسوز و آشنا به پیچیدگی و ظرافت‌های شخصیتی نوجوانان و جوانان ساخته است. حاج‌علی‌اکبری در عالم سیاست، از مواضع ولایی، اصولی و انقلابی شفاف برخوردار است چنان که به‌دلیل تفاوت در مبانی فکری، همچون برخی وزرای دولت نهم، در حلقه دولت دهم وارد نشد. وی ضمن آشنایی با زبان‌های عربی و انگلیسی، تجربه سال‌های طولانی تدریس در حوزه و دانشگاه را دارد و سفرهای تبلیغی متعدد در کشورهای خارجی، مجال آشنایی با فرهنگ سایر‌ ملل را برای او فراهم کرده است. حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در سال ۷۳ و در عنفوان جوانی به امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب شد و به‌فاصله کوتاهی امام جمعه نمونه شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت، سپس در سال ۷۹ و پس از پشت‌سر گذاشتن تجربه موفق حضور در پایگاه امامت جمعه، از سوی رهبر انقلاب، به‌عنوان جوان‌ترین عضو شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه کشور منصوب شد و به مدت ۱۷ سال تجربه حضور و خدمت در این جایگاه را کسب کرد.

ائمه جمعه در صحنه

ائمه جمعه افرادی هستند که باید روابط نزدیکی با مردم شهر خود داشته باشند اما در میان آنها برخی از امامان جمعه، شهرت بیشتری در مردمی بودن دارند.
روزهای گذشته حجت‌الاسلام اصغر جدایی، امام جمعه بیله‌سوار بعد از شکایت مردم از اوضاع اطراف گمرک و برخورد نامناسب برخی رانندگان با مسافران، برای اطمینان و رسیدگی به این موضوع با لباس مبدل در محل گمرک حضور پیدا کرد و به بررسی وضعیت پرداخت.
سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز هم در ماه‌های گذشته دستور داد در محل برگزاری نماز جمعه تبریز نرده‌هایی که صف مسؤولان را از مردم جدا می‌کرد، برداشته شود. رفت و آمدهای آل هاشم با اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی از دیگر اقدامات وی است.
چند ماه قبل به دنبال شکسته شدن خط لوله انتقال آب غدیر، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد امام‌جمعه خرمشهر ضمن حضور در کنار کارگران تعمیر این خط لوله در هویزه، به‌صورت نمادین و برای تسریع امور اقدام به جوشکاری این خط لوله کرد و از نزدیک پیگیر حل مشکل آب شرب مردم منطقه شد که رهبر انقلاب در پیغامی از موسوی‌فرد قدردانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها