شبکه چهار سیما با برنامه جدید «نمودار» به دستاوردهای 40 ساله جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.
کد خبر: ۱۱۸۲۱۲۲

به گزارش جام‌جم، «نمودار» عنوان برنامه جدید گروه اجتماعی شبکه چهار سیما است که در 40 قسمت 55 دقیقه‌ای به دستاوردهای مختلف 40 ساله جمهوری اسلامی ایران که رتبه بین‌المللی داشته می‌پردازد.
حسین سینجلی، تهیه‌کننده برنامه گفت: رویکرد اصلی ما در این برنامه معرفی دستاورد‌ها به مخاطبانی است که از این دستاوردها اطلاعی ندارند؛ به طور مثال در حوزه نانو، ایران رتبه چهارم را دارد، ولی تنها تولید جوراب نانوست که مردم با آن آشنایی دارند و از دیگر موارد استفاده آن بی‌اطلاع هستند.
سینجلی افزود: نیروی دریایی، نیروی هوایی، فناوری هوافضا، درمان ناباروری، پیوند اعضا، پیوند مغز استخوان و... از جمله حوزه‌هایی است که دستاوردهای آن با حضور کارشناس مربوط معرفی می‌شود.
تهیه‌کننده «نمودار» گفت: اجرای برنامه را مصطفی امامی برعهده دارد و در هر قسمت با حضور چهره‌های مختلف، یک دستاورد معرفی می‌شود؛ به طور مثال، رتبه نهم تولید آب سنگین در دنیا با حضور فریدون عباسی‌دوانی رئیس سابق انرژی اتمی، ساخت اولین ناوچه و زیردریایی خاورمیانه با حضور امیردریادار سیاری و تولید اولین اتوبوس هیبریدی در خاورمیانه با حضور آقای نهضت مدیر اجرایی پروژه، معرفی و بررسی می‌شود.
سینجلی گفت: از 55 دقیقه زمان برنامه «نمودار»، 40 دقیقه گفت‌وگو با مهمان است و در هر قسمت پنج آیتم کوتاه شامل معرفی موضوع و مهمان، مصاحبه مردمی و بازخورد رسانه‌ای و بین‌المللی درخصوص این دستاورد‌ها پخش می‌شود.
«نمودار» به سردبیری زهرا رضانیا به‌زودی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها