حسن روح‌الامین، نقاش کاردرست مذهبی و آیینی این روزها نمایشگاهی از آثارش را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده است. ما هم که در گروه فرهنگی منتظر این هستیم که ببینیم روح‌الامین چه کار جدیدی کرده است تا سراغی از او بگیریم. همین قدر بدانید که استاد حسین علیزاده هم به تماشای نمایشگاه رفته و متنی به تمجید از آثار روح‌الامین نوشته است. منهای این‌که روح‌الامین در نمایشگاه جدیدش کار بزرگی کرده همین‌ها هم کم مهم نیست که زینب مرتضایی‌فرد - که از قضا از علاقه‌مندان به روح‌الامین هم هست- برود سراغ این نمایشگاه و یک گزارش مفصل و جذاب را در صفحه 12 برای شما آماده کند. خلاصه اگر گزارش مرتضایی‎فرد را نخوانید از کف‌تان رفته است.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۱۸

سال 2018 میلادی هم دارد به صفحات آخر خودش نزدیک می‌شود. بازار کریسمس‌بازی و بابانوئل بازی هم توی کشورهای مسیحی مذهب داغ است. همیشه در آخر سال رسانه‌ها می‌روند سراغ اعلامِ «تَرین»‌های سال گذشته. فروشگاه اینترنتی آمازون هم آخر سالی رفته سراغ همین موضوع و پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سال 2018 خودش را اعلام کرده. این‌که سرک بکشیم و با بالا و پایین‌رفتن توی این فهرست ببینیم چه کتاب‌هایی فروش داشته‌اند به خودی خود برای یک رسانه ایرانی شاید محلی از اعراب نداشته باشد ولی اگر بفهمیم که بخش قابل توجهی از این کتاب‌ها، آنتی ترامپ هستند و برجک پرزیدنت ایالات متحده را آورده‌اند پایین، حتما سوژه جذابی برای یک رسانه ایرانی محسوب می‌شود. بچه‌های صفحه 10 هم روی همین حساب، این سوژه را روی هوا قاپیدند و یک گزارش مبسوط برای آن نوشتند. ورق بزنید ببینید فروش کتاب در ینگه دنیا چه شکلی است.
تنور جشنواره فیلم فجر هم آرام آرام در حال گرم‌شدن است. آغاز همین هفته بود که فهرست فیلم‌های پذیرفته شده در بخش نگاه نو جشنواره اعلام شد. فیلمسازانی در این بخش حضور دارند که به عنوان فیلم اولی شناخته می‌شوند. این وسط بعضی فیلم‌هایی که سازندگانش روی آنها حساب ویژه‌ای هم برای حضور در جشنواره باز کرده بودند از چرخه شرکت در بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی کشور باز ماندند. بچه‌های گروه سینما به همین بهانه رفتند سراغ یکی دو مورد از این فیلم‌ها و راجع به این اتفاق با آنها گپ زده‌اند. ورق بزنید صفحه 11 و گفت‌وگوی ساناز قنبری را بخوانید.
در نهایت در همین صفحه و کنار همین ستون هم یادی کرده‎ایم از جناب صدام که دستش تا مرفق به خون خیلی از مردم منطقه آلوده است. استاد 12 سال قبل در همین روزها به دار مجازات آویخته شده و رفت قاطی باقالی‌ها. گزارشی از جزئیات زندگی جناب دیکتاتور را در همین صفحه بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها