رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از انتشار اطلس اجتماعی تا پایان سال خبر داد .
کد خبر: ۱۱۸۱۲۳۴

به‌ گزارش ‌ایسنا، تقی رستم‌وندی افزود‌: از سه سال پیش وزارت کشور مرکز رصد اجتماعی دارد که در این مرکز رصد آمارهای مرتبط با همه دستگاه‌ها در ذیل هرکدام از آسیب‌ها جمع‌آوری می‌شود که این کار به طور سالانه است. امسال هم در پایان سال اطلس اجتماعی کشور تدوین شده و وضعیت آسیب‌های اجتماعی در این اطلس آمده و نقشه‌ها، آمارها و جداول به طور کامل و برای اولین بار منتشر خواهد شد.
وی عنوان کرد: این اطلس دارای سطوح دسترسی مختلفی است و در اختیار مدیران قرار می‌گیرد و بخشی از آن نیز انتشار عمومی خواهد یافت.
رستم‌وندی ادامه داد: سال گذشته در جلسه شورای اجتماعی که در حضور ریاست جمهوری برگزار شد، بعد از ارائه سند سلامت روان در کشور، مصوب شد که سندی هم در رابطه با سیاست‌های سلامت اجتماعی تنظیم شود که امروز اولین جلسه بررسی مقدمات این سیاست‌ها آغاز شد و این روند ادامه‌ پیدا خواهد کرد. وی ادامه‌ داد: نکته مهمی که مطرح است این‌که در کشور ما متاسفانه طی چند سال اخیر بیشتر گفتمان آسیب‌های اجتماعی رواج پیدا کرده است و اولین ویژگی تدوین این سیاست‌ها این خواهد بود که ما باید بر گفتمان سلامت اجتماعی در کشور تاکید بیشتری کنیم و همواره‌ در قانون‌گذاری، نگارش و تدوین اسناد و سیاست‌ها، سلامت اجتماعی را در اولویت بگذاریم، زیرا در صورت تحقق سیاست‌های سلامت اجتماعی، در حوزه پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، توفیقات بیشتری خواهیم داشت.
رستم‌وندی در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص آسیب‌های اجتماعی نهادی برای ارائه دقیق آمارها وجود دارد یا خیر، توضیح داد: آسیب‌های اجتماعی یک واژه کلی و دارای مصادیق زیادی است. برای هر یک از آسیب‌های اجتماعی در کشور معمولا یک دستگاه یا نهادی متولی جمع‌آوری آمار، پایش و ارائه آن است. برای مثال در خصوص طلاق، متولی ارائه آمار سازمان ثبت‌احوال در کشور است، به عبارت دیگر وقتی طلاق را به عنوان یک آسیب اجتماعی تلقی می‌کنیم، آمارها را از سازمان ثبت‌احوال می‌گیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها