مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر:

آنژیوکت تولید بومی تا پایان سال در بازار داخلی

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از اصلاح و راه اندازی دوباره خط تولید آنژیوکت ایرانی و بومی خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این محصول به منظور رفع نیازهای داخلی کشور و قطع وابستگی به منابع خارجی تا پایان امسال تولید و روانه بازار می شود.
کد خبر: ۱۱۷۹۸۲۹
آنژیوکت تولید بومی تا پایان سال در بازار داخلی

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، علی فرجی اظهار داشت: خط تولید آنژیوکت (لوله کوچکی برای تزریق در حفره بدن، مجرا یا رگ) یکی از خطوط قدیمی تولید محصولات یکبار مصرف و تجهیزات پزشکی و درمانی در هلال احمر بود که پنجم آبان 1391 با حضور مرضیه وحید دستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به این سازمان راه اندازی شد.

وی توضیح داد: با اشکالاتی که در تولید این محصول به وجود آمد، در سال های گذشته آنژیوکت در این خط تولید نمی شد و دلیل آن کمبود مواد اولیه و انتخاب سایزهای تولیدی بود.

فرجی اظهار داشت: با اصلاح و راه اندازی دوباره این خط، تولید آزمایشی این محصول داخلی و بومی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران انجام شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بخش نخست تولید آنژیوکت ایرانی را تا قبل از پایان سال 97 تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امیدواریم با راه اندازی دوباره این خط تولید بتوانیم سالانه 6 میلیون آنژیوکت را در دو سایز (جی 20) و (جی 22) و در دو رنگ صورتی و آبی تولید و روانه بازار داخلی کنیم.

فرجی به برخی از ویژگی های این آنژیوکت تولید داخل پرداخت و توضیح داد: این محصول دارای یک ورودی تزریق مجهز به دریچه یک طرفه برای ممانعت از برگشت جریان مایع تزریق است و کانتر آن از جنس (FEP) است که قابلیت ردیابی از سوی اشعه ایکس را دارد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اظهار داشت: استریل، یک بار مصرف بودن، غیر تب زا و زیست سازگار بودن از دیگر مزایای این آنژیوکت ایرانی است و سوزن این محصول از جنس استیل ضد زنگ و آغشته به لایه نازکی از سیلیکون است.

وی یادآور شد: این سازمان وابسته به جمعیت هلال احمر می تواند بازوی توانایی برای حمایت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تأمین دارو و ملزومات یکبار مصرف پزشکی برای درمان بیماران و نیازمندان به دریافت چنین خدماتی در کشور باشد و خدمات ویژه و در خور شأن و منزلت نظام اسلامی را به بیماران ارائه کنند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اگر با یک برنامه ریزی منسجم و با یک افق دید روشن حلقه همکاری های مشترک و توسعه ای را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کامل تر کنیم، می توانیم در تولیدات محصولات راهبردی درمانی به ویژه تجهیزات یکبار مصرف پزشکی قدم های محکمی را برای عبور از تمام تحریم های دشمنان نظام اسلامی از جمله حوزه دارویی و کالاهای راهبردی درمانی برداریم.

وی افزود: برای برون رفت از وضعیت کنونی و تحریم اقتصادی دشمنان علیه ملت سربلند ایران اسلامی باید در تمام ابعاد صنعتی، تولیدی و مصرفی با تعاملی سازنده با سایر دستگاه های اجرایی و تولیدی کشور به سمت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها