شرکت نستله ایران با همکاری دامداری های بزرگ کشور در پروژه ای تحت عنوان «رایز» موفق شد شیر تولیدی مناسب و فاقد آنتی بیوتیک برای تولید شیرخشک کودک و مطابق استاندارد و کیفیت جهانی تولید کند.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹۵
تولید شیر خشک با کیفیت، محصول مشترک همکاری ایران و سوییس/توجه به اقتضائات فرهنگی و بومی ایران در دستور کار شرکت است

به گزارش جام جم آنلاین، در همایشی که با حضور مدیران شرکت نستله، جمعی از دامداران ایرانی،‌مدیران دولتی و اصحاب رسانه برگزار شد، دست اندرکاران این شرکت درباره چند و چون پروژه رایز- پروژه افزایش کیفیت شیر تولیدی دامدارای ها- توضیحاتی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش ،پیش از این شیر های خام تولیدی از دامداری های کشور برای تولید شیرخشک مناسب نبود و حاوی ۹۹ درصد آنتی بیوتیک و آفلاتوکسین بود که این شیرخشک از نظر کیفی مورد رضایت تولیدکننده و مصرف کننده نبود .

شرکت نستله ایران با انجام پروژه رایز و با همکاری دامداری بزرگ استان قزوین کلیه مراحل تولید شیرخام را از مراتع و زمین های کشاورزی استان ، تغذیه دام ها و نحوه رسیدگی تحت نظر قرار داد و شیر خام تولیدی باکاهش ۹۹.۹ درصدی آنتی بیوتیک تبدیل به یکی از با کیفیت ترین شیر های خام جهان برای تولید شیر خشک نوزاد شد.

مدیر عامل شرکت نستله ایران در این همایش از تاسیس کارخانه دیگری در استان قزوین به منظور افزایش تولید قهوه و تولید سوپ نستله در ایران خبر داد و گفت: با تاسیس این کارخانه که در اواسط سال آینده به بهره برداری می‌رسد، اشتغال‌زایی در استان قزوین افزایش چشمگیری خواهد داشت.

جوزپه کارلا همچنین در پاسخ به سوال اختصاصی خبرنگار جام جم آنلاین در مورد اینکه آیا توجه به اقتضائات بومی، فرهنگی و سبک زندگی ایرانیان در برنامه ریزی های این شرکت اهمیت دارد یا خیر گفت: این موضوع قطعا یکی از سیاست های اصلی ماست. نسلته 21 هدف جهانی را برای خود مطرح کرده است اما در هر کشور این اهداف را متناسب با شرایط جغرافیایی،‌اقتصادی و فرهنگی آنها مورد بررسی مجدد قرار می دهد.

کارلا افزود: ایران به سبب ویژگیهای خاص خود در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی دارای ظرفیت های ویژه ای در تولید محصولات خاص خود مانند زعفران،‌انواع خشکبار و... است و حتما شرکت ما به این ظرفیتهای بومی توجه خواهد کرد.

در این مراسم همچنین از کتاب «نستله در جامعه، ایجاد ارزش مشترک در جمهوری اسلامی ایران» با حضور استاندار قزوین و سفیر سوئیس در ایران، ۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت نستله ایران رونمایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها