معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه شهرسازی خراسان شمالی :

50 درصد مسکن مهر بدون متقاضی خراسان شمالی تعیین تکلیف شد.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: هزینه ساخت یک واحد مسکن شهری برابر با ساخت سه‌واحد مسکن روستایی است.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱۸

به گزارش جامجم، ابراهیم بازیان گفت: رشد کمی بودجه از سال ۹۴ نشاندهنده این است که بودجه امداد در بخش مسکن بسیار رشد کرده است. امروز بودجه در بخش مسکن به ۹۱۹ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی بودجه مسکن سه برابر رشد کرده است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یکی از رویکردهای کمیته امداد را توجه به مسکن روستایی عنوان کرد و ادامه داد: عدد ما در حوزه مسکن روستایی دو برابر مسکن شهری است، چرا که بیش از ۵۰ درصد از خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند که مسکن آنها یا مقاوم نیست یا در معرض تخریب قرار دارد.

به گفته بازیان، با توجه به اینکه امروزه شاهد روند رو به رشد مهاجرت از روستا به شهر هستیم، از این رو ضرورت دارد برای جلوگیری از این پدیده و ایجاد زمینه اشتغال، در امر مقاومسازی مسکن آنها گام های موثری برداشته شود .

وی گفت: یکی از رویکردهای کمیته امداد، واگذاری مسکن مهر به مددجویان است، چراکه هم مقاوم بوده و هم توجیه اقتصادی دارد. از این رو واگذاری ۵۰هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار دارد که از این تعداد 3000واحد را که ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تحویل مددجویان دهیم.

ابراهیم بازیان افزود: درصد پیشرفت ساخت بیشتر واحدهای مسکن مهر کمتر از ۳۰درصد است که این امر موجب می‌‌شود کسی انگیزهای برای تامین مسکن در قالب مسکن مهر نداشته باشد. از این رو ادارات استانها و راه و شهرسازی باید در این زمینه فعالتر عمل کنند. مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور ساختمان کمیته امداد به ضرورت ایجاد همافزایی بین نهادها، سازمانها و ارگانها برای توجه به خدماترسانی به مردم اشاره کرد و ادامه داد: امسال علاوه بر ارائه خدمات به مددجویان در قالب کمک های بلا عوض و غیره ارائه وام قرضالحسنه به مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان را از محل صندوق در قالب وام ۱۵میلیون تومانی که قابل برگشت است برای ایجاد انگیزه در مددجویان به منظور تامین مسکن در دستور کار قرار دادیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها