قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از آغاز ثبت‌نام برای دریافت ارز دانشجویی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گروه علوم پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۹۷

به گزارش مهر، حمید اکبری افزود: دانشجویان میتوانند با ورود به سامانه «موحد» به نشانی mohed.behdasht.gov.ir مدارک خود را بارگذاری کنند. به این ترتیب مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت پس از تایید نهایی، معرفینامه لازم براساس بخشنامه بانک مرکزی را در اختیار آنها قرار میدهد.

قائممقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: براساس توافقی که با بانک مرکزی داشتهایم دو بانک عامل برای دریافت ارز دانشجویی یا حواله ارزی برای دانشجویان گروه علوم پزشکی که در خارج از کشور تحصیل میکنند درنظر گرفته شد.

به گفته وی بیش از7000 دانشجو در گروه علوم پزشکی واجد شرایط دریافت ارز هستند.

اکبری درباره میزان ارز دانشجویی که برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در نظر گرفته شده، گفت: ارز دانشجویی براساس ماهانه هزار دلار به دانشجو یا وکیل وی در موعدهای شش ماه هر نیمسال تحصیلی پرداخت میشود که در مجموع سالانه ۱۲ هزار دلار است. البته این پرداخت در ازای اقامت دانشجو در دانشگاه خارج از کشور به فرد پرداخت میشود.

وی یادآور شد: دانشجویانی که در دانشگاههای خارج از کشور شهریه پرداخت میکنند نیز با توجه به مدارکی که به بانک مرکزی و وزارت بهداشت ارائه میدهند و میزان شهریه آنها برای هر ترم مشخص است، سالانه تا سقف ۱۵ هزار دلار ارز برای شهریه دریافت میکنند که البته دریافت آن منوط به ارائه مدارک پرداخت شهریه در دانشگاه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها