عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

فیلم و سینما قالب ماندگاری برای بیان مفاهیم است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است آموزش‌های بصری از آموزش‌های سمعی جامانده‌اند و کمیسیون فرهنگی مجلس باید به این موضوع ورود پیدا کند تا زمینه‌های گسترش آن در نظام آموزشی را فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۷۷۱۲۲

محمد اسماعیل سعیدی در گفتوگو با جامجم درباره نقش سینما در آموزش تصریح کرد: اگر ما بتوانیم جملهای را در قالب هنر بیان کنیم، ماندگار میشود. اما اگر همان جمله را به شکل عادی بیان کنیم بتدریج فراموش میشود و از اذهان خواهد رفت. بنابراین فیلم و سینما قالب ماندگارتری برای بیان مفاهیم آموزشی است.

او ادامه داد: من معتقد هستم فیلم، جریان فیلمسازی و تقویت آن بین دانشآموزان عاملی است که اولا موجب میشود در حوزه هنر گامی برداشته شود و بتوانیم هنر را توسعه دهیم. هنری که ماندگاری مفاهیم و موضوعات را تثبیت میکند. از طرف دیگر، تقویت هنر موجب رشد استعدادها میشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از همین زمینههای بروز این استعدادها، جشنوارههایی مانند رشد است که توانمندیهای درونی خودشان را میتوانند در آن ظاهر کنند و نشان دهند. مرکز هوشمندی باید این استعدادها را شناسایی و از آنها حمایت کند تا آنها بتوانند استعدادهایشان را در راستای اهداف بزرگ و بلند شکوفا کنند.

سعیدی درباره اینکه چرا توجه به فیلم در آموزش جزو اولویتهای سازمان آموزش و پرورش قرار ندارد، گفت: این مساله دلایل مختلفی دارد. یکی از دلایل این است که ما به شکل جدی در این عرصه حضور پیدا نکردیم. تولید فیلمهای مستند علمی و انیمیشن بخصوص در زمینه آموزشی باید جزو اولویتهای ما قرار بگیرد، چون ما گفتیم آموزشها باید سمعی و بصری باشند؛ اما در نهایت آنچه اتفاق افتاد این بود که ما بیشتر به سمت آموزش سمعی رفتیم و حوزه بصری را به طور کلی فراموش کردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره نقش کمیسیون در زمینه گسترش فیلمهای آموزشی گفت: ما با کسانی که در این زمینه فعالیت کردند یا علاقهمند بودند جلساتی داشتیم. مشکلات و موانع آنها را حل کردیم و راههایی را که میشد از آنها حمایت کرد، بررسی کردیم. به این نتیجه رسیدیم کمیسیون فرهنگی حتما باید ورود پیدا کند و در تلاش هستیم تصمیمات خوبی در این زمینه بگیریم. چون به هر حال نیاز است و در این زمینه بخصوص در سیاستهای کلان کم کار شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها