با فناوری جدید گوگل آشنا شوید

سامانه ردیابی چشم در هدست‌های واقعیت مجازی

هفته‌ گذشته، گوگل، فناوری جدیدی به ثبت رسانده است که خبر از سیستم تعقیب چشم برای توصیف حالات چهره در هدست‌های واقعیت مجازی می‌دهد. به گزارش زومیت و به نقل از Venture Beat، به‌نظر می‌رسد روزی فراخواهد رسید که گوگل از طریق سیستم تعقیب چشم (Eye Tracking) بتواند به توصیف حالت‌های چهره‌ آواتار در هدست‌های واقعیت مجازی دست پیدا کند.
کد خبر: ۱۱۷۶۲۰۵

فناوری جدید گوگل که هفته گذشته به ثبت رسید، خبر از سیستمی برای «طبقهبندی حالات چهره با استفاده از دوربینهای تعقیب چشم» میدهد. انتظار میرود که این سیستم جدید بتواند با استفاده از یک یا چند حسگر در دستگاههایی که روی سر قرار میگیرد، به توصیف حالات چهره کاربر از طریق اسکن چشمها بپردازد.

از آنجا که انتظار میرود سیستم ردیابی چشمها قابل اعتماد و دقیق باشد، در نتیجه میتواند از ویژگیهای اصلی و بزرگ در هدستهای واقعیت مجازی نسل بعدی باشد. سیستم تعقیب چشم، بهصورت کامل، قسمتی از نمایشگر را که کاربر بهصورت مستقیم به آن نگاه میکند، اسکن کرده و تصاویر دقیقی از آن تهیه میکند.

سیستم جدید گوگل با استفاده از الگوریتم، حالات چهره کاربر را در زمان واقعی اسکن کرده و سپس حالات اسکنشده را برای آواتار مجازی ترجمه میکند و آواتار میتواند حالتهای اسکنشده را نمایش دهد. براساس اطلاعات مندرج در پتنت، امکان شخصیسازی حالات چهره کاربر در این سیستم وجود دارد؛ در نتیجه میتوانیم انتظار داشته باشیم که توسعهدهندگان با توجه به نوع آواتار، واکنشهایی را برای سیستم تعریف کنند.

اگر به تصاویر دقت کنید، متوجه میشوید با تغییراتی جزئی در اندازه و شکل چشمها، میتوان شاهد تغییراتی در آواتار مجازی کاربر بود. اگر چنین سیستمی دقیق باشد میتواند انقلابی در کاربردهای اجتماعی هدستهای واقعیت مجازی ایجاد کند که گوگل پیش از این چنین سیستمی با چنین ویژگی نداشته است. گوگل در حال حاضر هدست واقعیت مجازی با حسگر تعقیب چشم ندارد ولی اگر چنین سیستمی توسعه پیدا کند، میتوانیم کاربردهای متنوعی از این فناوری جدید را متصور شویم. پیشتر گفته شده بود که لنوو از هدست واقعیت مجازی میراژ سولو مبتنی بر دیدریم گوگل رونمایی کرد و مشغول توسعه کنترلرهای DOF6 به آن است. با این حال انتظار نمیرود بسرعت شاهد اجراییسازی فناوری جدید باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها