استاد راهنمای رئیس‌جمهور در شبکه 4

پیام فضلی‌نژاد در پانزدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی شوکران میزبان پروفسور امین استاد دانشگاه گلاسگو می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۵۹۱۱

به گزارش جامجم، پروفسور امین متولد ١٣٢٧ در سبزوار، حقوقدان، فلسفهدان، ادیب، نویسنده، مترجم، صاحب کرسی استادتمام در دانشگاه گلاسگو در بریتانیا، دادستان شهر گلاسگو در دهه ١٩٩٠، وکیل دادگاه عالی اتحادیه اروپا و دادگاه حقوق بشر اروپایی، مدیر موسسه دایرهالمعارف ایران، مسؤول سازمان حقوقدانهای جبهه ملی ایران، استاد راهنمای رئیسجمهور روحانی و مدیرمسؤول ماهنامه حافظ است.

از تألیفات امین میتوان به تاریخ حقوق ایران، حقوق در جهان اسلام، افکار و احوال حاج ملاهادی سبزواری، بازتاب اسطوره بودا در ایران و اسلام، حقوق بشر و کثرتگرایی دینی، حقوق بیمه دریایی، ایراننامه: تاریخ منظوم ایران، بحرین پارهای از ایران، شاهنامه امین و ترجمه تأملات نابهنگام نیچه را نام برد.

وی همچنین آثاری را از فارسی به انگلیسی ترجمه کرده که خاطرات و تألمات، اثر
دکتر محمد مصدق و زینالعارفین در فقه و سیاست در عصر صفوی از جمله آنهاست. امین معتقد است: اگر ما نتوانستهایم شهروندان خوبی بسازیم و افراد پس از فارغالتحصیلی از دانشگاهها در مقاماتی قرار گرفتهاند که آنها را متهم به نقض حقوق شهروندی و حقوق بشر میکنیم، در وهله اول نوک پیکان نقد به طرف خود ما باز میگردد که وظیفهمان را درست انجام ندادهایم. اگر مراجع فرهنگی و تربیتی خوبی باشیم، جامعهمان باید فاقد افرادی بود که ناقض حقوق بشر باشند. از الان شروع کنیم و بگوییم هر شهروند ایرانی باید مطابق انصاف و عدالت از حق تبعیت کند و مقابل ظلم بایستد؛ همه ما میتوانیم از فردا انسانهای بهتری باشیم. شوکران محصول مشترک حوزه هنری و شبکه چهار سیما به تهیهکنندگی علی قربانی است که دوشنبهها ساعت ٢١ روی آنتن میرود و بازپخش آن نیز روزهای سهشنبه ١٠ صبح، جمعه ۱۴ و یکشنبه ساعت ١٩ است.

علاقه‌‌مندان برای تماشای قسمتهای قبلی برنامه به آرشیو شبکه چهار سیما یا صفحات شوکران به نشانی ShokaranTV@ در فضای مجازی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها