امروز چی داریم؟

پورمخبر و مرشد میشو و همایون شجریان

امروز بر و بچه‌های فرهنگی با دست پر آمده‌اند و حسابی مایه گذاشته‌اند. هرچند نباید از هفته پرسوژه اخیر هم غافل نبود که در تعطیلی رسانه‌ها، بچه‌ها کلی سوژه شکار کرده‌اند. بگذارید از همین صفحه 9 شروع کنیم. خبر رسیده صبا علیزاده آقازاده حسین آقای علیزاده دست به قبضه شده و قرار است آلبوم جدید خودش را روانه بازار کند. حالا زینب مرتضایی‌فرد به همین بهانه رفته سراغ یکی از کارشناسان حوزه موسیقی تا پدیده آقازاده‎‌های فرهنگی را در موسیقی بررسی کند و ببیند اینها با خودشان چند چند هستند و کارهایشان قابل تامل هست یا نه. مرتضایی‌فرد البته در کنار صبا علیزاده، مصادیق دیگری مانند همایون شجریان و حافظ ناظری را هم توی در فهرست خودش گذاشته. این از صفحه 9 امروز!
کد خبر: ۱۱۷۵۷۲۸

احتمالا در جریان گزارش هفته قبل آذر مهاجر از یک کارتونیست بنگلادشی هستید. جناب مرشد میشو که حسابی کارش در اینستاگرام بالا گرفته گزارش هفته گذشته جامجم را دیده و از مهاجر تشکر کرده و عین آن صفحه جامجم را در توییتر و فیسبوک و اینستاگرامش به اشتراک گذاشته. مهاجر هم فیالمجلس رفته سراغ میشو و با او مصاحبه کرده. اگر طالب خواندن ریز اظهارات استاد میشو هستید ورق بزنید و بروید صفحه 10 ببینید آذر مهاجر و صابر محمدی برای امروز شما چه آماده کردهاند.

فوت احترامسادات حبیبیان که از بازیگران کهنسال سینما بود و با حفظ سمت، مادر علیرضا داوودنژاد هم محسوب میشد، باعث شد تا علی رستگار، خبرنگار سینمایی جامجم بیفتد دنبال بستن یک بسته جذاب از بازیگرانی که در عنفوان کهنسالی پا به سینما و پرده نقرهای گذاشتند. گزارشهای رستگار عموما زبان و لحن جذاب و مطایبهآمیز و دلنشینی دارند و از خواندنشان پشیمان نمیشوید. الغرض بروید صفحه 11 و ببینید رستگار برای امروز چه گزارشی دست و پا کرده.

هرچند نیمی از صفحهاش در اختیار بازرگانی روزنامه قرار گرفته که هم چرخ روزنامه بچرخد و هم چرخ صفحات گروه فرهنگی!

میثم اسماعیلی، دیگر خبرنگار گروه فرهنگی هم دیدن یک عکس از یک باستانشناس و شاعر عراقی باعث شد تا برود سراغ یک سوژه بکر. اسماعیلی که دیدن تصویر گریه دکتر عبدا... (باستانشناس) و خانم امل الجبوری (شاعر) در موزه بریتانیا حس خبرنگاریاش را تحریک کرده بود، گزارشی تهیه کرده از غارتی که از اشیا و اموال باستانی عراق بعد از حمله آمریکا به این کشور رخ داد. اسماعیلی خط قضیه را گرفته و تا زمان حال و لطماتی که حضرات تروریست به فرهنگ این کشور زدهاند و در نهایت سوءاستفادهای که موزههای بریتانیا از وضعیت شیر تو شیر عراق کردهاند. این گزارش را هم میتوانید در صفحه 12 بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها