سارق مسلح بانک‌های تهران پس از محاکمه در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برای دومین بار به اعدام محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۷۳۶۲۱

به گزارش جامجم، متهم میانسال به نام حسن، ساعت 13 و 30 دقیقه 17اسفند95 با گذاشتن کلاهگیس بر سرش خود را به شکل پیرمردی گریم کرد و به بانک ایرانزمین، شعبه شریعتی دستبرد زد. با اطلاع سرقت به پلیس، تیمی از ماموران راهی محل شدند و متهم را در حال فرار بازداشت کردند.

در بازرسی از متهم، پولها، یک قبضه سلاح و کلاه گیس کشف شد. سارق مسلح در بازجوییها سکوت کرد. این در حالی بود که تحقیقات پلیسی نشان میداد ردپای این متهم در ماجرای سهسرقت مسلحانه از بانکهای دیگر دیده شده است. بررسیها نشان میداد متهم پیش از اجرای نقشه سرقتها در اطراف بانکها لباسهایش را عوض میکرده، نقاب بر چهره میزده و با گذاشتن کلاه گیس وارد بانکها شده و با جا زدن خود به عنوان پیرمرد سرقتها را انجام میداده است. با گذشت 43 روز از دستگیری وی سرانجام سکوت خود را شکست و به دستبرد از بانک ایران زمین اعتراف کرد، اما درباره سرقت از سه بانک دیگر سکوت کرد.

متهم در اعترافاتش گفت: من در یکی از کشورهای اروپایی درس خواندهام. مدرک مهندسی نرمافزار دارم. حتی زمانی که به ایران بازگشتم شرکتی راهاندازی کردم و تعدادی کارمند داشتم. بعد از مدتی هم ورشکست شدم. با همسرم اختلاف پیدا کردم و او قصد جدایی داشت و مهریهاش را اجرا گذاشته بود. سرانجام تصمیم به سرقت از بانک گرفتم. کلاه گیس بر سر گذاشته و با تغییر چهره، خودم را پیرمرد جازده و مسلحانه به بانک دستبرد زدم و با سرقت پنج میلیون تومان قصد فرار داشتم که بازداشت شدم.

در حالی که متهم منکر دستبرد به بانکهای دیگر میشد، تحقیقات نشان داد او سارق مسلح سه بانک ملی، تجارت و اقتصاد نوین است. برای او به اتهام محاربه کیفرخواست صادر شده و پرونده به شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد. قاضی صلواتی پس از محاکمه سارق مسلح او را به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.

پس از رفع نقض پرونده، حسن دوباره محاکمه شد که این بار هم برای او به اتهام محاربه از طریق سرقت مسلحانه از چهار بانک حکم مرگ صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها