عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

عملکرد سیاستمداران و مسئولین در اتاق شیشه ای قرار گیرد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاستمداران و مسئولین باید احساس کنند در اتاق شیشه ای قرار دارند و کسی حق ندارد با پنهان کاری ،مردم را نامحرم بداند.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۹۰
عملکرد سیاستمداران و مسئولین در اتاق شیشه ای قرار گیرد

به گزارش جام جم آنلاین ، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه خوشبختانه فضای مجازی فرصتی را فراهم کرده تا سیاستمداران به صورت شفاف عمل کنند و حاشیه پنهانی نداشته باشند افزود:طبق فرمایشات بزرگان دین و سیاست،بجز در موارد امنیتی و نظامی،مسئولین کشور باید مردم را جزیی ازبدنه نظام بدانند و بصورت شفاف نسبت به اتفاقاتی که در جریان است آنان را مطلع کنند.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مسئولان هیچ رازی را نباید از مردم پنهان کنند تاکید کرد:شفاف سازی عملکرد مسئولان پیامی نیز برای مجلس دارد که نمایندگان باید از این ظرفیت بهره مند شوند وآرای خود به طرح ها ، لوایح و قرارداد ها را کاملا شفاف اعلام کنند.

علیرضا بیگی افزود: وقتی مقام معظم رهبری در پیام خود تأکید کردند ما هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم دلیلی ندارد که مردم ندانند نمایندگان مجلس به چه چیزی رای داده یا نداده اند، کما اینکه درجریان رای به FATF باید آرای علنی و آشکار نمایندگان مشخص می شد تا چه کسی به چه چیزی رای داده یا نمی دهد اما دیدیم که نمایندگان با طرح شفافیت آراء در مجلس مخالفت کردند.

وی در پاسخ به اینکه تا چه میزان سخنان مقام معظم رهبری در مورد عملکرد شفاف مسئولین توانسته در جامعه اجرایی شود گفت :متاسفانه دولت ما در موضوعات مختلف مبادرت به پنهان کاری کرده و در موضوعات متعدد مواردی را به بهانه های متفاوت از جمله به خطر افتادن منافع ملی با مردم در میان نگذاشته است که نمونه آن عملکرد وزیر امور خارجه کشور است که حاضر نشد بگوید بیانیه‌ای که FATF صادر کرده چه بوده و چه الزاماتی را از ما مطالبه می‌کند.

وی افزود:‌متاسفانه آقای ظریف علیرغم تاکیدات نمایندگان حاضر نشد این بیانیه را که الزاماتی را به جمهوری اسلامی ایران تحمیل می کند و حق شرط هایی را که ایران در تصویب FATF منظور کرده را توضیح داده و شفاف سازی کند.

نماینده تبریز گفت: قطعا چنین برخورد هایی به میزان اعتماد مردم مسئولین و کارکرد دستگاه های مختلف لطمه وارد می کنند و در واقع فرمایشات مقام معظم رهبری که فصل الخطاب است تاکید دارد که کسی حق ندارد به بهانه های مختلف ، از مردم پنهان کاری کند.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی در خصوص کمرنگ شدن اعتماد مردم به مسئولین و لطمه ناشی از این اقدام گفت: قطعا با این شیوهو به واسطه کارکردهای دستگاههای تبلیغاتی بیگانه ،روزی که مردم باید از دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند، در اراده آنان تزلزل و لختی ایجاد خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها