به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۲۳
به احترام زمین

ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاشها و فعالیتهای زیستمحیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی میکنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط زیست کشورمان (که روزگار بدحالی را سپری میکند)، بشتابید.

دوستداران و فعالان محیطزیست در هفته آخر مهرماه مثل هفتههای گذشته به یاری طبیعت بدحال کشورمان شتافتند و گزارش این قرار سبز و تلاش محیطزیستیشان را به اطلاع رسانه حامی خود، جامجم رساندند.

گردهمایی بزرگ دانشجویان برای حفظ محیطزیست در بابلسر

چهارمین گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیطزیست به همت سازمان دانشجویان جهاد کشاورزی، ۲۴ و ۲۵ مهرماه در بابلسر برگزار شد. در این نشست که اعضای شورای مرکزی مناطق هشتگانه «باشگاه دانشجویان حامی محیطزیست» از سراسر کشور حضور داشتند، فعالیتهای انجام شده باشگاه طی یک سال اخیر مرور و برنامههای آینده با محوریت آب، پسماند و اکوتوریسم تدوین شد.

یک جشنواره سبز زنانه در آذربایجانشرقی

به همت کانون سلامت محله کوجووار و همیاران اجتماعی یاشیل کوجووار آذربایجان شرقی، جشنواره غذای سالم با شعار نه به ظروف یکبار مصرف برگزارشد.

هم درکهگردی و هم پاکسازی طبیعت

اعضای گروه محیطزیستی زامیاران استان تهران با همکاری کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبایی و با شعار «سهم من از زمین پاک»، طبیعت منطقه درکه را از زباله پاک و تمیز کردند.

«نه به ظروف یک بار مصرف» در ایلام

انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانانِ ایلام که این روزها استانشان عطر زوار اربعین گرفته در اقدامی جالب، طرح استفاده از ظروف دائمی در مراسم محرم با شعار «نه به ظروف یک بار مصرف» را به اجرا درآوردند.

توزیع کتابهای آموزشی محیطزیستی در فارس

برنامه صدوهفتاد و پنجمین تشکل پاکسازان طبیعت استان فارس، به فرهنگسازی و پاکسازی پارک شیخ احمد خاوران اختصاص داشت. در این برنامه 300 کیسه پارچهای در سطح شهر بین شهروندان خاورانی توزیع شد. درباب فرهنگسازی هم کتابخانه دبستانهای دخترانه و پسرانه خاوران با 120 عنوان کتاب آموزشی زیستمحیطی تجهیز شد.

پاکسازی مسیر رودخانه در اصفهان

گروه دوستان کوهنورد صبا بادرود، به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با شعار «همراه با طبیعت، همگام با سلامتی» مسیر ده کیلومتری رودخانه دینمار را با حضور بیش از 30 نفر پاکسازی کردند.

چالش نه به تولید زباله همراه با دانشآموزان در خراسانشمالی

بهمناسبت روز جهانی غذای سالم و چالش نه به تولید زباله، گردهمایی انجمن سفیران مهربانی اسفراین و ۳۵۰ دانشآموز در خراسان شمالی برگزار شد. شصت و چهارمین همایش گروه طنین پاکبانان شیروان هم اختصاص داشت به پاکسازی مسیر میدان معلم تا بلوار خاتم الانبیای شیروان.

سمنها دست در دست دانشجویان در آذربایجان غربی

صدوشصت و چهارمین برنامه پاکسازی ناجیان نبض زمین آذربایجان غربی در پارک قائم ارومیه برگزار شد. در این برنامه اعضای گروه به پاکسازی محوطه پارک از زباله پرداختند.

کارگاهی سبز برای کودکان رشت

انجمن بومبانان گیلان یک کارگاه آموزشی محیطزیستی با موضوع پسماند و زباله در دبستانهای رشت در دو روز برگزار کردند.

پارک ملت مشهد فعلا از تهسیگار پاک شده است

آخر هفته گذشته، همیاران محیطزیست و حیوانات مشهد، با همکاری مدیریت بوستان ملت، حدود 15هزار عدد فیلتر سیگار را از روی زمین این بوستان جمعآوری کردند.

خوزستانیها و کلی برنامههای خوب محیطزیستی

انجمن هواداران کارون زلال شوشتر یک تور گردشگری محیط زیستی در منطقه منگره برگزار و همزمان طبیعت بکر و زیبای این منطقه را هم تمیز کردند.

از مسجد سلیمان هم خبر رسیده فرهنگ استفاده از وسایل بازیافتی برای آموزش دروس دبستان در مدارس این شهرستان فراگیر شده که این موضوع در افزایش فرهنگ محیطزیستی دانشآموزان تاثیر بسزایی داشته است.

اجرای طرح «کاغذ زباله نیست» در بم کرمان

شروع طرح «کاغذ زباله نیست» در بم کرمان با عنوان کمپین مردمی جمعآوری کاغذهای باطله و کتابهای کهنه با هدف فرهنگسازی بازیافت توسط سمن یاوران ندای زمین با همکاری شهرداری و شورای شهر بم در مرکز خرید اطلس بم برگزار شد.

یک پیادهروی سبز در پلدختر لرستان

در شهرستان پلدختر استان لرستان به مناسبت هفته تربیت بدنی همایش پیادهروی خانوادگی برگزار شد. این پیادهروی در جهت ترویج فرهنگ حفظ محیطزیست و تشویق همگان به حفاظت از محیطزیست برگزار شد.

پاکسازی خانوادگی طبیعت در گلستان

گلستانیها هم یک طرح پاکسازی طبیعت در پارک جنگلی امام رضا داشتند که خانوادگی بود و با همت تشکل جهان نما برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها