این روزها نمایشگاهی در تالار وحدت برپاست که به صنعت مد و لباس ارتباط دارد و حاصل تلاش طراحان و تولیدکنندگان پوشاک متناسب با عزاداری سالار شهیدان است. نمایشگاه لباس عاشورایی «این جامه سیاه فلک در عزای کیست» تا چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت و احتمالا علاوه برعلاقه‌مندان به طراحی لباس و دانشجویان این رشته، تولیدکنندگان نیز باید به دیدن این نمایشگاه بروند و طرح‌های متنوع را تماشا کنند تا ثمره و نتیجه برگزاری چنین نمایشگاه را در هدایت بازار پوشاک به سمت طرح‌های تاثیرگذار و معنادار شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۷۲۰۱۴

نمایشگاه لباس عاشورایی سومین دورهاش را تجربه میکند اما حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور معتقد است، در همین چند سال تجربههای ارزشمندی کسب شده و حتی امسال، لباسهای عاشورایی مردم با سالهای گذشته متفاوت بوده است.

دو عنوان کتاب شعر عاشورایی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و مرکز پژوهشهای اتحادیه پوشاک تهران منتشر شده که طراحان را برای تامین محتوا و مبانی فکری لباسهای عاشورایی یاری دهند. همچنین برگزارکنندگان در صدد بودهاند که در این دوره انتقال مفاهیم عاشورایی در لباسها بیشتر از گذشته باشد و نیز یک بخش مسابقه در کنار نمایشگاه ترتیب دادهاند تا نمایشگاه لباس عاشورایی در رسیدن به اهدافش سریعتر پیش برود.

یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این دوره از نمایشگاه، اختصاص بخشی از آن به ملزومات مورد نیاز زائران برای اربعین است و همچنین در کنار لباس، زیورآلات و آکسسوارهای عاشورایی نیز به نمایش گذاشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها