مامور قلابی که با فریب نوازندگان خیابانی از آنها اخاذی می‌کرد، بازداشت شد. متهم هر بار با تغییر چهره سراغ طعمه جدیدی می‌رفت.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸۲

به گزارش جامجم، روزهای پایانی هفته گذشته پسر جوانی که نوازنده خیابانی گیتار بود با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از مرد مامور نمایی به اتهام اخاذی یک میلیون تومانی شکایت کرد. با دستور بازپرس بهشتی تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری او آغاز شد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: من گیتار میزنم و نوازنده خیابانیام، با این کار هزینه زندگی و دانشگاهم را تامین میکنم. ساعت 23 در میدان فردوسی در حال نواختن گیتار بودم که مرد میانسالی سمتم آمد و به کارم اعتراض کرد. او بیسیم، اسپری اشک آور و دستبند همراهش بود. از من خواست بساطم را جمع کنم. میگفت مامور اطلاعات است. مرا به زور سوار خودرویش کرد. گفت باید یک میلیون تومان به او بپردازم در غیراین صورت برایم پروندهای تشکیل میدهد که سالها در زندان بمانم.

شاکی ادامه داد: به خاطر ترس با او مقابل دستگاه خودپرداز رفتیم و یک میلیون تومان به حسابی که گفت واریز کردم. مرا دوباره سوار خودرویش کرد. بعد از آن ریش و موهایش را برداشت که متوجه شدم او مامور قلابی بوده و چهرهاش گریم شده است. با وی درگیر شدم که مرا از خودرو بیرون انداخت و فرار کرد .

در ادامه تحقیقات ماموران با بررسی دوربینهای مداربسته تصویر مامور قلابی را بهدست آوردند. با احتمال اینکه او سابقه دار باشد، بانک مجرمان پلیس آگاهی را بررسی کردند که معلوم شد او یک متهم سابقه دار 45 ساله است که هشت بار به اتهام جعل عنوان، سرقت و اخاذی به زندان افتاده و یک سال پیش و پس از پایان محکومیتش از زندان آزاد شده است .

ماموران در ادامه ردپای او را در چند اخاذی مشابه از نوازندگان خیابانی که در میدان ولیعصر و بوستانهای تهران فعالیت داشتند، بهدست آوردند. جستوجوها برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه دو روز پیش متهم زمانی که در یکی از محلههای تهران در صدد بود تا از نوازنده خیابانی دیگری اخاذی کند، دستگیر شد .

متهم میانسال به افسر تحقیق گفت: چندبار با جعل عنوان پلیس و فریب مردم به اخاذی دست زدم. بعد از آخرین محکومیتم آزاد شدم و از چندی پیش دوباره فعالیت مجرمانهام را شروع کردم. در بوستانهای تهران، میدان فردوسی و میدان ولیعصروخیابان ولیعصرمی رفتم و با چهره گریم شده و گذاشتن کلاه گیسهای مختلف و با همراه داشتن بیسیم، دستبند و اسپری اشک آور و گذاشتن تکه چوبی به جای سلاح در جای کلتی که به کمرم بسته بودم، خود را مامور معرفی میکردم.

با یافتن پسران نوازنده در خیابان آنها را تهدید کرده و برای اینکه برایشان پروندهسازی نکنم، اخاذی میکردم.

متهم پس از تحقیقات با قرارقانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد. تحقیقات از او برای رازگشایی از جرایمش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها