اساتید و صاحب‌نظران کمیته علمی بررسی، تحقیق و مرمت سازه‌های تاریخی (ایسکارسا) از نهادهای زیرمجموعه شورای جهانی حفاظت از محوطه‌ها و بناهای تاریخی (ایکوموس) با همراهی متخصصان ایرانی مرمت، برای بررسی آسیب‌های سازه‌ای ۱۳ بنای تاریخی به هشت استان کشور سفر می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۶۵۰

این خبر را سید هادی احمدی، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافتها و محوطههای تاریخی اعلام کرده و گفته اساتید سازه و مرمت شرکتکننده در قالب دو گروه با سفر به استانهای اصفهان، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، لرستان و همدان، مشکلات سازهای مجموعه شیخ علاءالدوله در سمنان، سازههای آبی شوشتر، مقبره دانیال نبی در شوش، پل قدیم دزفول، قلعه شوش، آتشکده فیروزآباد، قلعه دختر، میل گور و آتشکده سروستان را از نزدیک بررسی میکنند.

مجموعه میدان امام اصفهان، سیوسه پل، مسجد جامع همدان، پلهای تاریخی گاومیشان، کشکان و قلعه فلکالافلاک در استان لرستان از دیگر بناهایی است که از سوی هیات اعزامی ایسکارسا مورد بازدید قرار میگیرند.

ظاهرا این گروه تا فردا (دوشنبه) در تهران حضور دارند و پس از پایان کارگاه سه روزه آموزشی بینالمللی مرمت و استحکامبخشی بناهای تاریخی، سفر ایرانگردی خود را آغاز میکنند.

احمدی گفته کارشناسان ایکوموس، از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ترکیه، چک، رومانی، ژاپن، لهستان، مکزیک و یونان به ایران آمدهاند و حضورشان در ایران، فرصت خوبی برای انتقال تجربیات جهانی، ارتقای سطح دانش کارشناسان داخلی و تصمیمگیریهای اصولی در موضوع نظارت و مرمت بناهای تاریخی است./ میراث آریا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها