مرد افغان که نوزاد باجناق ایرانی‌اش را 30‌میلیون تومان خریده بود، بازداشت شد. پدر نوزاد وقتی نتوانست از باجناقش دوباره پول بگیرد، از او به اتهام نوزاد‌ربایی شکایت کرد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۲۹

به گزارش جامجم، اوایل هفته گذشته مردی باحضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران از باجناقش به اتهام نوزادربایی شکایت کرد .

شاکی به بازپرس جنایی گفت: یک سال و نیم پیش همسرم نوزاد پسری را در یکی از بیمارستانهای تهران به دنیا آورد. اما با تجویز پزشک مجبور شد چند روزی در بیمارستان بماند. من هم با توجه به کسالت همسرم نوزاد را تحویل خواهرزنم دادم که شوهرش یک کارگر ساختمانی افغان است. آنها هفت سال بود که ازدواج کرده و صاحب فرزند نمیشدند. بعد از مرخص شدن همسرم زمانی که به خانه باجناقم رفتم آنها خانه اجارهای را به صاحبخانه تحویل داده و به مکان نامعلومی رفته بودند. در این یک سال و نیم در جستوجوی باجناقم و همسرش بودم اما آنها مدام خانه خود را تغییر میدادند. سرانجام توانستم رد آنها را در خانهای در جنوب تهران پیدا کنم. حالا از او به اتهام ربودن نوزادم شکایت دارم.

با دستور بازپرس جنایی، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جستوجو برای دستگیری متهم ادامه پیدا کرد تا اینکه دو روز پیش در جنوب پایتخت شناسایی و بازداشت شد. متهم روز شنبه برای ادامه تحقیقات به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

شهروز به بازپرس جنایی گفت: شاکی دروغ میگوید. خودش پسر چند روزهاش را به من فروخت. من و همسر ایرانیام هفت سال قبل ازدواج کردیم اما صاحب فرزندی نمیشدیم. همسرم به خاطر اینکه فرزندی نداشتیم دچار افسردگی شده بود .

وی افزود: زمانی که خواهرزنم فرزندش را در بیمارستان به دنیا آورد حال و روز درستی نداشت و باجناقم هم دچار مشکلات مالی و کاری شده بود. آنها قادر به نگهداری از نوزادشان نبودند. به همین خاطر او میخواست نوزادش را بفروشد و دنبال مشتری بود. ما هم چون صاحب فرزندی نمیشدیم با او حرف زدیم و رضایت او و همسرش را گرفتیم. قرار شد که طبق توافق با باجناقم 30 میلیون تومان بابت خرید این نوزاد به او بپردازم. در این سالها کمی پول پسانداز کرده بودم، کمی هم قرض گرفتم و پول درخواستی باجناقم را تهیه کرده و به او پرداختم. طبق توافقمان قرار شد آنها دیگر سراغ نوزادشان را نگیرند و با ما رفت و آمد کمی داشته باشند .

وی گفت: از چند ماه پیش باجناقم پول بیشتری از من خواست و گفت اگر تا چند روز آینده پول را برایش فراهم نکنم، از من به اتهام کودکربایی شکایت میکند و مرا به دردسر میاندازد و نوزاد را پسمیگیرد. من نمیتوانستم دوباره برایش پول تهیه کنم. از سویی همسرم به نوزاد وابسته شده بود و چند ماهی است که باردار شده و در انتظار نوزادی هستیم. حالا که نتوانستهام دوباره پول بدهم از من شکایت کرده است. در افغانستان اگر خانوادهای نتواند از کودکش نگهداری کند آنها را به خانوادههای دیگر میدهد و پول میگیرد و منع قانونی ندارد. فکر میکردم کارم اشکالی ندارد اما نمیدانستم این موضوع از نظر قانون ایران جرم است .

با دستور قضایی این متهم در بازداشت بهسر میبرد و تحقیقات تکمیلی از او در حالی ادامه دارد که قرار شد نوزاد یک سال و نیمه در تعیین تکلیف پرونده، نزد خالهاش بماند و دستور بازداشت پدر کودک هم صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها