11 عضو باندی که با تصادف ساختگی از رانندگان اخاذی می‌کردند در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شدند. بازپرس پرونده برای شناسایی مالباختگان درخواست کرده عکس متهمان بدون پوشش منتشر شود.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۲۷

به گزارش جامجم، اعضای این باند پس از تصادف ساختگی، به بهانه هزینه درمان از طعمههای خود اخاذی کرده و فرار میکردند. یکی متهمان با شناسایی خودروهای مدل بالا در پشت چراغ قرمز خود را به آینه ماشین زده و بعد همدستانشان وارد عمل شده و با تهدید راننده از او اخاذی میلیونی میکردند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد اخاذی قرار گرفتند. در چند مورد مشابه، تعدادی از مالباختگان زمانیکه متوجه موضوع اخاذی شده و قصد تماس با پلیس را داشتند، سارقان آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید سلاح سرد از آنها زورگیری کرده بودند.

با ردیابی پلیس خودروی پراید متهمان شناسایی شد که به نام همسر یکی از اعضای باند به نام محسن 27 ساله بود. محسن در حوالی شهریار دستگیر شد و با اعتراف به دهها فقره اخاذی و سرقت از رانندگان، دیگر همدستان و اعضای گروه را معرفی و عنوان کرد که با انواع خودروهای سواری متعلق به اعضای گروه و در قالب گروههای 2یا3نفره اقدام به اخاذی و زورگیری از رانندگان در پوشش ایجاد تصادف ساختگی میکردند.

با شناسایی تمامی اعضای گروه که در منطقه خادمآباد سکونت داشتند، ده عضو دیگر این گروه که تمامی آنها بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مواد مخدر، نزاع و درگیری، اخاذی به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و... دستگیر و روانه زندان شده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف متهمان به دهها فقره سرقت و اخاذی به شیوه ایجاد تصادف ساختگی و شناسایی دهها مالباخته، با هماهنگی قضایی چهره متهمان بدون پوشش منتشر میشود. از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت میشود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها