مدیرکل صدای استان‌ها گفت: قرارگاه‌های رسانه‌ای صدای مراکز در اربعین حسینی با شعار «بیایید کربلایی شویم» در قالب رادیو اربعین راه‌اندازی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۱

به گزارش روابطعمومی معاونت استانهای سازمان صدا و سیما، وحید کمالی با اشاره به راهاندازی رادیو اربعین به مناسبت فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: بر این اساس اداره کل صدای استانها با قرارگاههای رسانهای در مراکز و شهرستانهای مرزی کشور تا کربلای معلی، رادیو اربعین را به شکل سراسری در همه مراکز رادیویی پشتیبانی میکنند. وی افزود: طی این مدت صدای استانها و رادیو نمای مراکز با رویکرد اطلاعرسانی و با هدف انعکاس خدمات دستگاهها و نهادهای خدماترسان به زائران کربلا، تولید و انتشار اخبار و گزارشهای مختلف را از قرارگاههای رسانهای انجام خواهند داد. مدیرکل صدای استانها گفت: باید نهایت تلاش را به کار بست تا حداکثر بهرهبرداری معنوی صورت بگیرد و راهاندازی رادیو اربعین و قرارگاههای رسانهای در مراکز صدا و سیما نیز با همین هدف انجام شده است.

وی ادامه داد: ویژهبرنامه رادیو اربعین هر روز به مدت 60 دقیقه از پنج مرکز ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خوزستان و آبادان از ساعت 10 الی 11 به صورت مستقیم پخش میشود و دیگر مراکز هم آن را پوشش خواهند داد.

کمالی با اشاره به اهمیت اطلاعرسانی و پوشش مداوم اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به تجمع میلیونی اربعین در مسیر ایران تا کربلای معلی عنوان کرد: به همین منظور تدارک لازم در طول راهپیمایی از اهداف این برنامه است.

مدیرکل صدای استانها به محورها و بخشهای رادیو اربعین پرداخت و افزود: گزارشهای مستند از زائران ایرانی و خارجی اربعین از جمله غیرمسلمانان، اطلاعرسانی اقدامات مختلف کمیتههای خدماتی به زائران، محفل عاشورایی «قافله اشکها» که در قالب دلنوشته، عکس و شعر از مخاطبان و زائران برای رادیو و رادیونما ارسال میشود، بیان اهمیت زیارت امام حسین(ع) و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین، بیان آداب سفر و فضیلت و احکام زیارت و همچنین احکام سفر و عزاداری، نکات بهداشتی مورد نیاز و سلامت سفر راهپیمایی اربعین، نحوه سفر، وسایل مورد نیاز، برنامهریزی سفر و منشور اخلاقی تربیتی زائر اربعین حسینی از زبان زائران و مخاطبان از جمله این بخشها هستند.

وی آشنایی با موکبهای ایرانی در مسیر را از دیگر بخشهای برنامه رادیو اربعین دانست و گفت: در این برنامه نکات ضروری برای راهپیمایان اربعین و تجربیات پیادهروی اربعین از زبان زائران مختلف بیان میشود. همچنین طرح «جا مانده» نیز با محوریت نیابت زیارت از طرف دیگران در قالب این برنامه اجرایی میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها