شگفت‌انگیزترین تصاویر و اشیای تاریخی - فرهنگی را در موزه برادران امیدوار کاخ سعدآباد ببینید

همه سوغاتی‌های برادران امیدوار

در گوشه شمال غربی مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ سعدآباد تهران، در محل کالسکه خانه دوره قاجار، مجموعه‌ای وجود دارد که بازگوکننده یک داستان واقعی از یک زندگی پر ماجرا و سراسر شگفتی است؛ موزه برادران امیدوار از معدود مجموعه‌هایی است که هرگز در بازدید از آن دچار خستگی و کسالت نمی‌شوید؛ چراکه با عجایب و غرایبی روبه رو خواهید شد که حتی تصور دیدنش در ایران را هم نمی‌کردید.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵۷

عیسی و عبدا... امیدوار، بزرگترین جهانگردان ایران و شاید در زمان خودشان بیهمتا در جهان بودند؛ دو برادر سراسر شور دانستن و دیدن و آموختن.

آنان سفر را مقطعی در زندگی نمیدانستند، از نگاه آنان، زندگی لحظهای از سفر بود. عیسی امیدوار میگوید عشق به سفر، جوانهای بود که توسط مادرش که شیفته رفتن و دیدن و یافتن بود، در دل او و برادرش کاشته شد. تحقیق و جستوجوی آنان از گشت و گذر در ایران آغاز میشود؛ از سالهای بسیار جوانی، از اکتشاف غارهای دست نیافتنی و همراه شدن با عشایر تا آن که دیگر بالهایشان از گستره مرزهای ایران فراتر میرود. سال 1333 پس از سهسال آمادهسازی وسایل و تجهیزات، بالاخره ماجراجویی امیدوارانه عیسی و عبدا... با شعار «همه متفاوت، همه خویشاوند» به دور دنیا آغاز میشود؛ سفری با موتورسیکلت در چهار قاره، در هفتسال و با کمترین وسایل و تجهیزات. این ماجراجویی از شرق ایران تا صحرای آفریقا و از سوی دیگر تا زندگی در ایگلوهای اسکیموها در قطب شمال کشیده میشود.

بازگشت به وطن و ماندن در خانه دیری نمیپاید و در سال 1345 دو برادر ماجراجو اینبار با اتومبیل و تجهیزات بهتر، راهی سفری سه ساله میشوند.

این سفر از کویت و عربستان شروع شده و به آفریقا و سپس آمریکای جنوبی میرسد تا نام آنها را به عنوان اولین جهانگردان آسیایی به قطب جنوب ثبت کند؛ سفری به تمام جزایر جنوبی اقیانوس کبیر و دیدار با اقوام و مردمانی ناآشنا که حاصل این سفرهای شگفت انگیز ده ساله و نتیجه تحقیقات و یافتههای آنان، غیر از انتشار مجموعه مقالات در مطبوعات ایرانی و خارجی و چاپ سفرنامه و ساخت مستندهای تلویزیونی، یادگارهایی دیدنی و پر اعجاب میشود که امروز در مجموعه موزه برادران امیدوار در کاخ سعدآباد در معرض تماشای عموم قرار دارد.

به عقیده ما برای بازدید از این مجموعه بهتر است یکشنبه اول ماه را انتخاب کنید، زیرا عیسی امیدوار یکشنبههای اول هر ماه در موزه حضور دارد و با مهربانی و حوصله بسیار پذیرای بازدیدکنندگان است.

نازیلا ناظمی

ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها