وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم با بیان این‌که افتخار می‌کنم فحش مسکن مهر به من می‌دهند، گفت: دولت در کنار این مغلطه‌گویی‌ها بگوید 20 هزار میلیارد تومانی که در پروژه مسکن مهر برگشت، کجا هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۷۴

علی نیکزاد در گفتوگو با ایلنا با اشاره به جانمایی مسکن مهر در دولت نهم و دهم اظهار کرد: جانمایی مسکن مهر در دوره وزارت آقای آخوندی در دهه 70 انجام شده بود و تنها جانمایی مسکن مهر شهر سهند تبریز را ما انجام دادیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته میشود جانمایی مسکن مهر پردیس در یک روز توسط هلیکوپتر انجام شده است، گفت: مگر ممکن است جانمایی چنین پروژهای با هلیکوپتر انجام شود. آنجایی را که با هلیکوپتر جانمایی کردند مربوط به بازدید از تونل جاده شمال است که آن زمان قرارگاه آن را میساخت و دچار سانحه شده بود.

وزیر سابق راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر یک پروژه قانونی بود، گفت: تلاش کردیم در دوره تحریم مشکل مسکن مردم را حل کرده و اشتغال ایجاد کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه دولت دخالتی در ساخت مسکن مهر نداشت، گفت: مسکن مهر با محوریت انبوهسازان و پیمانکاران و لشکر بزرگی از مردم ساخته شد که برخلاف ادعای آقایان، ما تنها سازوکار را فراهم کردیم، دولت که خودش نمیتواند مسکن بسازد.

وی تاکید کرد: ما در آن زمان تسهیلات ارزانقیمت و زمین رایگان در اختیار انبوهسازان و مردم قرار دادیم و تخفیف در مالیات، تخفیف در صدور پروانه ساختمان و تخفیف در ارائه خدمات نظام مهندسی را در نظر گرفتیم که بستر برای ورود انبوهسازان به این پروژه مهیا شود.

وی در پاسخ به سؤال ایلنا که گفته میشود در دولت نهم و دهم برای ساختن مسکن مهر پول چاپ کردید، اظهار کرد: چگونه میتوان برای چنین پروژهای پول چاپ کرد. در دولت نهم و دهم 50 هزار میلیارد تومان در مقطعی برای ساخت مسکن مهر در هشت سال یعنی از سال 84 تا 92 در نظر گرفت که از محل این پول 40 هزار میلیارد تومان وام ارزانقیمت دادیم؛ یعنی سالانه چیزی حدود 5000 میلیارد تومان وام ارزانقیمت برای مسکن به مردم داده شد.

وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم افزود: این رقم برای خانهدار کردن چهار میلیون و 300 هزار خانوار هزینه شد؛ یعنی 17 میلیون جمعیت ایرانی از این محل خانهدار شدند. آیا این 18 میلیون نفر جمعیت ایرانی که تاکنون مسکن خریدهاند هیچ سهمی از سفره ارزشمند انقلاب برای صاحبخانه شدن نباید داشته باشند؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها