«روون ریولین» رئیس جمهور اسرائیل روز پنجشنبه در دیدار با صدر اعظم آلمان در شهر قدس در دفاع از اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: باید «هیولای» ایرانی را گرسنه نگه داشت تا ثبات در جهان تضمین شود! ظاهرا مقامات اسرائیلی از این که در کانون توجه قرار بگیرند و دیده شوند لذت می‌برند و برای همین از همدیگر در این موضوع پیشی می‌گیرند. هنوز یک هفته از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تورقوزآباد نگذشته که رئیس جمهور این کشور چنین سخنان توهین‌آمیزی علیه یک ملت می‌گوید تا باز هم در رسانه‌های دنیا به آنها توجه شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۰۳

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند. هشتگ «جانور صهیونیست» پس از این سخنان دست به دست شد و مطالبی در اعتراض به این ادبیات منتشر شد.

یکی از کاربران نوشته بود: «رئیس‌جمهور اسرائیل؛ «جانور ایران را باید گرسنه نگه داشت» منتظر باشید امشب #بی‌بی‌سی یه مستند بره که توضیح بده انسان در راسته جانوران رده‌بندی شده و رئیس‌جمهور اسرائیل صرفا آکادمیک صحبت کرده!» این ادبیات از سوی رئیس‌جمهور یک رژیم جعلی در حالی اتخاذ شده که قبل از این نیز نخست وزیر این رژیم چنین القابی را برای مردم ایران به‌کار برده بود.

کاربران به جنایت‌های این رژیم کودک‌کش با ارائه آمار و ارقام کشتارهای آنها واکنش نشان می‌دادند. «از سال ۲۰۰۰، به دست رژیم اسرائیل، تعداد ۳۰۰۰ کودک فلسطینی کشته، ۱۳۰۰۰ نفر مجروح و ۱۲۰۰۰ تن زندانی شده‌اند!» این نشان می‌دهد جانور و هیولای واقعی کجا نشسته و به نظر می‌رسد اگر به صورت عمومی این موضوع توسط رسانه‌های برون‌مرزی ایرانی به رای گذاشته شود نتیجه از پیش معلوم باشد. کاربر دیگری نوشته بود «#جانور_صهیونیست گرسنه خاک #فلسطین و تشنه خون کودکانش» و با این توییت اشاره کرده بود که جانور واقعی چه کسی است. کاربر دیگری با انتشار تصویری از سیدحسن نصرا... رهبر حزب‌ا... لبنان نوشته بود: «سلام بر سید شکارچی #جانور_صهیونیست».

نکته‌ای که در واکنش‌های توییتری می‌توان به آن اشاره کرد خودجوش‌بودن آن است. در برخی موارد دیده شده بود که کاربران با هماهنگی زمانی را برای ایجاد موج توییتری تعیین می‌کنند ولی اینبار با انتشار خبر این سخنان، کاربران به صورت پارتیزانی علیه این سخنان موضع گرفتند و مطالبی را منتشر کردند. واکنش‌هایی که آنقدر گسترده شده که اگر هشتگ «جانور صهیونیست» را جست‌وجو کنید با تعداد زیادی از مطالب در این زمینه روبه‌رو می‌شوید که نشان می‌دهد این سخنان‌موهن خون کاربران را به جوش آورده و آنها را وادار به چنین واکنش‌هایی کرده است.

حسام آبنوس

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها