امروز روایت‌ها حول و حوش سه کلید واژه موشک، سلطان سکه و دلار می‌چرخد. اول این‌که موشک‌های ایران چند وقتی است حسابی سر و صدا کرده‌اند. بعد از حمله به مقر تکفیری‌های سوریه در جواب حمله تروریستی به مرقد امام(ره) و مجلس شورای اسلامی و بعد از آن حمله به تروریست‌های حاضر در غرب کشور که در یک سال گذشته ناجوانمردانه سربازان و نظامیان حاضر در قرارگاه‌های مرزی را به شهادت رساندند، این بار نوبت انتقام از تروریست‌های واقعه خونبار اهواز بود. شاید آن روزی که فرماندهان نظامی از انتقام سخت خبر می‌دادند. اینها نمی‌دانستند این برخورد فراتر از تحرکات دیپلماتیک و در واقع مثل آوار بالای سرشان خراب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۷۲

شش فروند موشک قیام و ذوالفقار قیام کردند و آبی ریختند بر آتش دل مادر طاها و همسر جانباز 70 درصد. اصلا این موشک‌ها جان می‌دهند برای تروریست‌کشی، هر چقدر تروریست‌ها استاد کودک‌کشی هستند این موشک‌ها داعش‌کش هستند.

راستی چه کسی فکر می‌کرد همان موشکی که قرار بود در مقابل پوشک قرار بگیرد و مردم از کینه گرانی پوشک، زیرآب موشک را بزنند، حالا همین مردم به قیام این فرزندان آهنین ببالند و برای موفقیت‌شان لاحول و لاقوه الابالله بخوانند. خبر خوب یعنی همین موشک‌هایی که توانست هم تروریست‌ها را بزند هم مدرسه‌شان را هم معلم‌هایشان؛ یعنی داعشی‌ها را هم چشم‌غره‌ای به سعودی و آمریکایی به‌عنوان ناظم هایشان بکند. «دوران بزن و در رو گذشت این را همه بدانند» و البته این‌که این تازه بخشی از «گوشمالی سخت» بوده و تروریست‌ها باید منتظر بقیه‌اش هم باشند.

خبر خوب بعدی درباره حکم قضایی برای دو مفسد اقتصادی است که به‌طور مستقیم در معیشت مردم نقش داشتند. اول حمید مظلومین سلطان سکه که با اخلالگری در بازار سکه و ارز، خیلی‌ها را به خاک سیاه نشاند. فردی که به‌طور مثال ماهی یک سکه به همسر سابقش می‌داد با دو حرکت سلطان سکه و امثالهم حالا باید پشت میله‌های زندان این اخبار را دنبال کنند. از آن طرف باقری درمنی هم به اتهام اختلاس و کلاهبرداری که دستگیرشده بود و اگر یادتان باشد در دادگاه به ریش من و شما می‌خندید اما با حکم اعدام خیلی زود این خنده به‌صورت خودش ماسید.

کلاهبرداران آینده هم فهمیدند این تو بمیری از آن تو بمیری‌ها نیست. به قول آن خواننده جوان؛ شوخیه مگه!؟

اراده محکم برای برخورد با مفسدان اقتصادی و دانه درشت‌ها به نقطه قابل تاملی رسیده و امیدواریم با اجرای این خبر، شاهد خبرهای خوب‌تری برای مردم و بدتری برای مفسدان باشیم. هنوز خیلی‌ها هم مانده‌اند و مردم چشم به راه هستند که با عاملان دلهره آور تورم و نواسانات ارز برخورد شود البته این را هم می‌دانیم در کنار مجازات؛ دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی هم باید به وظایفشان عمل کنند و از زیر بار مسؤولیت شانه خالی نکنند.

اما خبر خوب بعدی این‌که خبر قبلی تاثیرش را در بازار هم گذاشت و میله داغی که بلند شد خیلی‌ها را فراری داد. سلطانک‌های سکه و دلار که با دمشان گردو می‌شکستند دست از سر ارز و طلا گویا برداشتند و خرده خریدکننده‌ها هم که دیدند شرایط به جای این‌که آنها را ساکن کامرانیه و قیطریه کند احتمال دارد ساکن اوین! کند دست به فروش دلارهای خانگی زدند تا بیشتر از این ضرر نکنند. این که این موج تا چه حدی می‌تواند در مقابل پرواز دلار را بگیرد هنوز نظر قطعی نمی‌توان داد اما آنچه مهم به نظر می‌آید این است که بستن دست خرابکارها در بازار اثر مثبت ولو کوچک دارد. به قول دوستی خبر اعدام سلطان سکه اینقدر بازار را تکان داد، ببین اعدامش چه می‌کند.

سه روایت روز گذشته خبرهای خوبی بودند که جامعه این روزها بشدت تشنه شنیدنشان بود. خبر اول را قوای نظامی به مردم هدیه دادند، خبر دوم را قوه قضاییه و خبر سوم هم واکنش مثبت بازار به کاهش معنادار قیمت ارز بود. در میان عاملان این اخبار خوب جای خالی برخی دستگاه‌های اجرایی حس می‌شود. مسؤولان اقتصادی! منتظر شنیدن خبر خوبی که شما عاملش باشید ، هستیم.

محسن مسعودی

سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها