کی‌روش: فهرست تیم ملی برای جام ملت ها دوم دی اعلام می‌شود

امارات برای توریست‌ها آماده شده نه جام ملت‌ها

کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران حرفهای تازه‌ای زد که در سایت فدراسیون منعکس شد. بخوانید:
کد خبر: ۱۱۶۷۶۶۰

مسیر طولانی را در پیش داریم و اگر بخواهیم مشکلات را درون و بیرون زمین حل کنیم و در امارات موفق شویم راه بسیار سختی پیشرو داریم. اولین موردی که با آن روبهرو هستیم، مساله آمادهسازی تیم ملی است.

متاسفانه در امارات محلهای اسکانی که وجود دارد شرایط یک تورنمنت بزرگ ورزشی مثل جام ملتهای فوتبال را ندارد. هیچگونه تجهیزاتی برای ریکاوری و بازگرداندن انرژی و توان بازیکنان در بین مسابقات در محل هتل تیمها وجود ندارد. مسائل دیگری هم که از اهمیت بالایی برخوردار هستند مشخص و شفافسازی نشده است. مثلا در هتلهای محل اسکان تیمها، مکان استقرار مهمانان، هواداران و رسانهها به لحاظ ورود و خروج و سایر مسائل مشخص نشده و نحوه ورود و خروج خود تیمها هم در هتلها نامعلوم است. هتلها برای توریستها آماده شدهاند و نه برای یک تیم ورزشی حرفهای. متاسفانه امکانات لازم برای بازیکنانی که میخواهند به صورت حرفه‌‌ای به موفقیت دست پیدا کنند خیلی محدود است. این را هم باید در نظر بگیریم که تیم ملی ما منابع مالی بسیار بزرگی ندارد و خودمان امکان انجام هزینههای زیادی را نداریم.

نمیشود جامجهانی و جام ملتها را با هم مقایسه کرد. من بعد از سالها کار در فوتبال حرفهای، دیگر شگفتزده نمیشوم.AFC در زمینه استانداردهای روز دنیا، کاملا درجا زده است. به همین دلیل به امارات رفتم تا راهی برای حل مشکلاتم پیدا کنم.

تعداد البسه برند آدیداس موجود در انبار برای تیم ملی کافی است و تا زمانی که به اتمام برسد از همین البسه با کیفیت استفاده میکنیم. وقتی صحبتهای برخی افراد را در مورد تجهیزات و البسه تیم ملی میشنوم، خندهام میگیرد. چرا که تنها چیزی که من همیشه برای بازیکنان خواستهام این بوده که بهترینها را داشته باشند و احساس احترام و افتخار کنند.

هدف اصلی ما در روسیه صعود به مرحله دوم مسابقات بود؛ اما وقتی وارد چالش جام ملتها شدهایم، باید بپذیریم هدفمان این است که قهرمان این مسابقات بشویم. یک جامجهانی خوب را پشتسر گذاشتیم و به دنبال یک جام ملتهای خوب هستیم. ما باید کوهها را پشتسر بگذاریم و باید قلهها را فتح کنیم. ما باید قله دماوند را فتح و در دریای کاسپین شنا کنیم و باید در خلیجفارس، خودمان را به موفقیت برسانیم.

برای رسیدن به موفقیت باید حواسمان به دو دسته از افراد باشد. افرادی که آمادگی مقابله با هر گونه چالش و مشکلاتی را دارند. افرادی که میتوانند مشکلات را پشت سر گذاشته به سرحد موفقیت برسانند. اما از آن مهمتر باید حواسمان به افرادی باشد که در چند سال گذشته شاهد حضور آنها بودیم. افرادی که تهمت میزنند، دروغ میگویند و تلاش میکنند با ایجاد تفرقه، ما را پایین بکشانند ولی ما هرگز نمیایستیم.

وظیفه و هدف اصلی ما این است که باعث شادی و غرور ایران و ایرانی شویم. به احتمال فراوان، فهرست نهایی برای جام ملتها را ۲۳ دسامبر (دوم دیماه) اعلام میکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها