مرد جوان که با ادعای دفاع مشروع، کارتن‌خوابی را کشته بود با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۸۳

به گزارش جامجم، تحقیقات در این پرونده از 26 تیر امسال و به دنبال گزارش قتل مرد جوانی در زیر پل آیتا... سعیدی آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل، آنها با جسد غرق در خون مردی روبهرو شدند که با ضربه چاقو از پا درآمده بود.

در ادامه هویت مقتول به نام احسان شناسایی شد. او چندین فقره سابقه کیفری داشت و از سوی خانوادهاش طرد شده بود. تحقیقات نشان داد، او با مردی به نام ساسان اختلاف داشت که با کشف این سرنخ ساسان دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

ساسان درباره انگیزهاش گفت: چند روز قبل یکی از دوستانم به من مراجعه کرد و مدعی شد، احسان گوشی تلفن همراهش را گرفته و نمیدهد. به همین خاطر سراغ مقتول رفتم. او در حال مصرف موادمخدر بود. خواستم گوشی را پس بدهد که بیاعتنایی کرد. با هم درگیر شدیم. با چاقو قصد کشتن مرا داشت که چاقو را گرفتم و ضربهای به او زدم.

پس از تکمیل تحقیقات، متهم در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی محاکمه شد. اولیای دم مقتول در این جلسه برای قاتل قصاص خواستند . متهم هم در دفاع از خودش گفت: من به خاطر دفاع از جان خودم مرتکب قتل شدم و اختلال شخصیت دارم. به خاطر بیماریام کارت قرمزی هستم.

متهم در حالی ادعای بیماری روانی خود را مطرح کرده که پزشکیقانونی او را رافع مسؤولیت ندانسته بود.

قضات دادگاه پس از دفاعیات متهم وارد شور شده و او را به قصاص محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها