اعضای باند خانوادگی با معرفی خود به‌عنوان توریست اهل لبنان و با فریب زنان سالخورده طلاهایشان را سرقت می‌کردند. طراح سرقت‌ها حتی به شوهرش هم رحم نکرده بود.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۴۳

به گزارش جامجم، اوایل تابستان امسال زن سالخوردهای با حضور درشعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران از دو زن و یک مرد به اتهام سرقت طلاهایش که دهمیلیون تومان ارزش داشت، شکایت کرد. با دستور بازپرس بهشتی، پرونده برای ادامه تحقیقات در دستور کار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. در این مرحله شاکی به افسر تحقیق گفت: پیاده در حال رفتن به خانهام بودم که یک دستگاه خودروی

بی.ام.و. با سه سرنشین زن و مرد مقابلم توقف کردند. آنها که لباس عربی به تن داشتند و فارسی و عربی حرف میزدند، مدعی شدند از لبنان برای اجرای نذر به تهران آمدهاند. زن جوان میگفت بیمار است. اگر آب طلا از یک زن مومن بگیرد و بنوشید شفا مییابد. با شنیدن این حرفها به آنها اعتماد کردم. النگوهایم را درآوردم و به آنها دادم. النگوها را داخل آبی گذاشتند و بعد آب طلا را در بطری ریختند. طلاها را داخل نایلونی گذاشتند و گفتند در کیسه پنجمیلیون تومان گذاشتهاند تا به نیازمندان کمک کنند .

وی ادامه داد: بعد هم مرا سوار کردند و تا نزدیکیهای خانهام بردند. زمانی که نایلون را باز کردم تا طلاهایم را بردارم متوجه سرقت طلاها شدم. داخل کیسه بستههای اسکناس تقلبی بود. همانجا بود که متوجه شدم آنها فریبم داده و سارق بودند.

با جمعبندی این اطلاعات چهرهنگاری از متهمان فراری انجام گرفت و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند تا اینکه 19 زن دیگر نیز با حضور در دادسرا و پلیس آگاهی تهران شکایتهای مشابهی را مطرح کردند. در جریان تحقیقات معلوم شد متهمان فراری با همان ترفند به بهانه اینکه مادر یا خواهرشان بیمار است، شاکیان- که زنان سالخورده بودهاند -را فریب داده و طلاهایشان را که ده تا 50 میلیون تومان ارزش مالی داشته سرقت کردهاند.

تحقیقات برای دستگیری سارقان فراری ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش مردی با پلیس تماس گرفت و از بازداشت زن سارقی در یکی از محلههای جنوبی تهران خبرداد. زمانی که ماموران برای بررسی ماجرا به محل مورد نظر اعزام شدند، معلوم شد زن جوانی که مردم او را هنگام سرقت کتک زده و مانع فرارش شدهاند یکی از همان دو زن سارقی است که پلیس در تعقیبش است. او همراه شاکی جدید برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. زن 25 ساله در بازجویی اولیه منکر هرگونه سرقتی از زن سالخورده شد. این در حالی بود که شاکی سالخورده به افسر تحقیق گفت: من به خانه میرفتم که این زن و یکزن میانسال و مرد جوانی که سرنشینان خودروی بی ام و بودند راهم را سد کردند. آنها میگفتند از لبنان آمده و مادرشان بیمار است اگر آب طلای یک زن مومن را بخورد، شفا مییابد.

وی افزود: آنها طلاهایم را گرفتند و در آب گذاشتند و بعد داخل نایلونی گذاشتند که میگفتند پنج میلیون تومان پول در آن است تا آن را به فردی نیازمند بدهم. من هم قبول کردم. اما زمانی که در خودرویشان نشستم تا مرا تا خانهام برسانند به رفتارشان مشکوک شدم.

نایلون را بازکردم که معلوم شد انتهای نایلون بریده شده و طلایم داخل خودرو افتاده است. طلاهایم را از کف صندلی پیدا کرده و پیاده شدم. همان موقع زن جوان پیاده شد و با هم درگیر شدیم. او سعی میکرد طلاها را به زور از دستم بگیرد که موفق نشد. با داد و فریاد من مردم سر رسیدند و این زن را گرفتیم و دو همدستش متواری شدند.

متهم زمانی که راز سرقت هایش را فاششده دید، سکوتش را شکست و اعتراف کردکه با فریب زنان سالخورده همراه مادر و برادرش که هردو سابقهدار هستند، به این سرقتهای سریالی دست زدهاند که با هوشیاری این پیرزن در آخرین سرقت ناکام مانده است.

تحقیقات برای دستگیری دو همدست متهم زن ادامه داشت تا اینکه شوهر او با حضور در پلیس آگاهی تهران از وی به اتهام سرقت مقرون به آزار شکایت کرد. شاکی به افسر تحقیق گفت: من در کار خرید و فروش طلا هستم. 15 سال است که با هم ازدواج کردهایم و سه فرزند داریم. مدتی بود که دچار اختلاف شده بودیم. سرانجام همسرم چای مسموم به من داد که بعد از نوشیدن آن بیهوش شدم. زمانی که بههوش آمدم 15 ساعت سپری شده بود. گاوصندوقی که در خانه داشتم باز شده و 700 گرم طلای موجود در آن سرقت شده بود .

در این مرحله متهم زن مورد بازجویی دوباره قرار گرفت و زمانی که در مواجهه با شوهرش قرار گرفت راز سرقت از او را نیز فاش کرد.

متهم زن به افسر تحقیق گفت: من و شوهرم با هم اختلاف و درگیری داشتیم. او برایم طلای گرانقیمت نمیخرید و خسیس بود. همین باعث تشدید اختلافهایمان شده بود. در ادامه با مردی 31 ساله هممحلیمان که دارای سوابق کیفری در زمینه درگیری‌‌های خیابانی بود، آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. چون از شوهرم کینه به دل داشتم درصدد بودم تا از او انتقام بگیرم. به همین خاطر همراه مرد جوان نقشه سرقت از شوهرم را طراحی کردیم. بعد از سرقت طلاها، آنها را 150میلیون تومان فروختیم.

با اعتراف این زن، مردی که همدستش بود و نیز خریدار اموال سرقتی بود در عملیات جداگانه پلیسی بازداشت شدند. تحقیقات برای دستگیری مادر و برادر متهم ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها