رضا فهیمی، کارگردان جوانی است در عرصه فیلم کوتاه با «کودکان ابری» درخشید و در نخستین تجربه بلند سینمایی خود «دوباره زندگی» را ساخت، فیلمی که در آن گلاب آدینه، شمس لنگرودی، رها خدایاری، خلف علوانی، اختر خوشکنار و آیه مقدم به ایفای نقش می‌پردازند.
کد خبر: ۱۱۶۶۰۰۰

«دوباره زندگی» به تهیه کنندگی حسین پورمحمدی قصه مرد و زن میانسالی است که قصد رفتن به خانه سالمندان را دارند اما دستروزگار آنها را ناخواسته مجبور به ادامه زندگی در کنار یکدیگر
میکند.

او در گفتوگو با هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم بیان کرد: طی صحبتهایی که با مدیران گروه هنر و تجربه داشتیم «دوباره زندگی» بزودی در این گروه اکران میشود، ضمن این که پخش خارجی آن نیز دو ماه است که شروع شده.

او درباره تازهترین فعالیتهای خود نیز گفت: حدود یک ماه است که درگیر نگارش یک فیلمنامه برای ساخت یک فیلم کوتاه هستم و زمان ساخت آن مشخص نیست، چرا که تا فیلمنامه کاملا مورد تأییدم نباشد فکر تولید آن را نمیکنم. در حال حاضر فیلمسازی هزینه دارد و شاید پروسه طولانی در جذب سرمایه داشته باشیم.

کارگردان «کودکان ابری» با اشاره به اینکه موضوع اصلی فیلم درباره خرافات است، توضیح داد: این فیلم درباره خرافات است که زندگی یکسری آدم را در یک روستا تحت تاثیر قرار میدهد. دلیل این که به خرافات پرداختم نیز از این جهت است که خرافات موضوعی است که بعضی از مردم با آن درگیر هستند و این اتفاق ریشهدار است.

فهیمی همچنین با اعلام این خبر که قصد دارد بزودی دومین فیلم بلند خود را بسازد، درباره آن اظهار کرد: فیلمنامهای به طور مشترک با پیام کرمی نوشتیم که چندماهی است کار نگارش آن به اتمام رسیده است و منتظرجذب سرمایهگذار و تهیهکننده مناسب برای این فیلم هستم تا بتوانم درخواست پروانه ساخت داده و پس از صدور این فیلم را بسازم. قصد داشتم فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانم که این امر به دلیل مشکل سرمایه میسر نشد و امیدوارم که بتوانم در زمستان فیلم را کلید بزنم.

او با اشاره به این که این روزها اغلب تهیه کنندگان علاقهمند به تهیه فیلمهای کمدی هستند، گفت: نمیدانم در آینده چه اتفاقی برای سینما رخ خواهد داد، اما با تهیهکنندگان که صحبت میکنم و فیلمنامهام را ارائه میدهم بیشتر آنها کار را دوست دارند اما میگویند شرایط به گونهای است که فقط کمدی میسازیم تا برگشت سرمایه تضمین شود؛ به همین دلیل نمیدانم این وضعیت چه تاثیری روی فیلمسازان و نگاه آنها میگذارد. امیدوارم این حمایت از فیلمهای کمدی تا جایی نباشد که سینمای اجتماعی دچار مشکل شود و فیلمسازانی چون من بیخیال نگاه و سینمای شخصی خود شوند و آن را رها کنند.

او همچنین درباره تاثیر فضای مجازی بر شناخت بیشتر مخاطبان از فیلم کوتاه نیز عنوان کرد: فضای مجازی بسیار در این زمینه تاثیرگذار بوده است. بهطور مثال فیلمهای کوتاهی که این روزها در گروه هنر و تجربه در حال اکران است، از طریق کمپینی که خود بچههای فیلمساز در فضای مجازی تشکیل دادهاند به مخاطب معرفی میشود و اتفاقا اغلب سالنهای نمایش فیلم نیز پر است. هرچند مخاطب خاص دارند اما تعداد این مخاطبها روز بهروز در حال افزایش است و این اتفاق به مدد فضای مجازی شکل گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها