زن جوان که برای قتل خواهر معتادش، قاچاقچی موادمخدر را اجیر کرده بود، به‌تشریح سناریوی هولناک خود پرداخت. عامل جنایت در جلسه بازپرسی منکر قتل شد اما بازپرس جنایی با اشاره به پنج دلیل برای او به اتهام قتل عمد قرار صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۲۹

به گزارش جامجم، ساعت 22 و 40 دقیقه 26شهریور امسال جنایتی در چهارراه ابوسعید به تیم جنایی تهران گزارش شد. ماموران با حضور در محل جنایت، با جسد مریم 35 ساله روبهرو شدند که براثر خفگی جان باخته بود.

تحقیقات نشان داد، مریم همراه خواهر بزرگترش به نام سحر 40 ساله از حدود 10سال پیش و پس از فوت پدر و مادرشان، در خانه پدری زندگی میکرد.

برادر مریم در تحقیقات گفت: داخل خانه نشسته بودم که حدود ساعت ده شب سحر با من تماس گرفت و عنوان کرد خواهر کوچکترم به نام مریم در خانه را برایش باز نمیکند. به آنجا رفته و با کلید یدک در حیاط را باز کرده و زمانی که وارد خانه شدیم با جسد خواهرمان در پذیرایی روبهرو شدیم.

سحر نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرد: حدود ساعت 8 شب بود که مریم ادعا کرد مهمان دارد و به این بهانه از من خواست تا خانه را ترک کنم؛ پس از گذشت بیش از یک ساعت، به خانه بازگشته اما مریم در خانه را باز نکرد و جوابگوی تماسهای من نشد .

ماموران در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محدوده جنایت، تصویر سحر را دیدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسهزنی است. بعد از یک ساعت در حالی که مردی میانسال به وی مراجعه میکند از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15دقیقه دوباره به داخل کوچه آمده است. با توجه به دلایل و مستندات بهدست آمده از شب جنایت و با هماهنگی قاضی مدیرروستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 27 تهران، سحر دستگیر شد و در تحقیقات لب به اعتراف گشوده و به پرداخت سه میلیون و 500هزار تومان به مرد داخل تصاویر برای قتل خواهرش اعتراف کرد.

سحر در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: از حدود ده سال پیش و پس از فوت پدر و مادرمان، من و خواهرم در خانه پدریمان به تنهایی زندگی میکردیم. از آنجا که من از خواهرم بزرگتر بودم، به مرور تمامی وظایف و امورات زندگی به گردن من افتاد. از مدتی پیش خواهرم بهخاطر افسردگی شدید به سمت مصرف موادمخدر گرایش پیدا کرد و مرا مجبور میکرد برایش مواد تهیه کنم. این موضوع آغاز اختلافات ما شد. چند بار از خواهرم خواهش کردم مصرف مواد را ترک کند، اما او به مرور پرخاشگر شده بود و هربار به بهانهای با من درگیر میشد. سرانجام تصمیم به قتل خواهرم گرفته و موضوع را با شخصی به نام شاپور که از فروشندگان موادمخدر است و مواد مصرفی خواهرم را از او خریداری میکردم، در میان گذاشتم و او نیز قبول کرد تا در برابر گرفتن مبلغی این کار را انجام دهد. شاپور ابتدا درخواست مبلغ پنجمیلیون تومان کرد؛ اما با گرفتن سه میلیون و 500 هزار تومان حاضر به این کار شد.

سحر درخصوص نحوه تهیه پول برای شاپور به کارآگاهان گفت: چندی پیش خواهرم در یک قرعهکشی خانوادگی برنده شده بود و میدانستم این پول نیز بزودی صرف مواد میشود. برای همین با پولی که خواهرم برنده شده بود، پول قاتل اجارهای را پرداخت کردم. شب جنایت پس از هماهنگی با شاپور و در حالی که خواهرم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود، در خانه را باز کردم و شاپور وارد خانه شد. به درخواست شاپور من از خانه خارج شدم و حدود یک ساعت در کوچه منتظر بودم تا اینکه او از خانه خارج شد و عنوان کرد کار تمام شد. پس از آن دو نفری از کوچه خارج شدیم تا پول جنایت را به شاپور پرداخت کنم.

با اعتراف صریح متهم و شناسایی شاپور 40ساله بهعنوان عامل جنایت، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل تردد او در محدوده خیابان خلیج، 28شهریور متهم را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

شاپور در اظهارات اولیه منکر هر گونه آشنایی با مقتول و خواهرش و همچنین ارتکاب جنایت شد، اما در ادامه و پس از مواجهه حضوری با خواهر مقتول و مشاهده تصاویر دوربینهای مداربسته که وی را در محدوده محل جنایت و در حال صحبت با خواهر مقتول نشان میداد به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت در ازای دریافت پول اعتراف کرد. متهم درخصوص نحوه ارتکاب جنایت در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: وقتی وارد خانه شدم، مریم در حال مصرف مواد بود. طنابی که از قبل برای جنایت تهیه کرده بودم را به دور گردن مقتول انداخته و او را به قتل رساندم و پس از آن بلافاصله از خانه خارج شدم. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس صادر و متهمان برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران قرار دارند.

قاتل نیستم ؛ سحر خواهرش را کشت

شاپور که به اتهام قتل زن جوان بازداشت شده، روز شنبه در جریان تحقیقات در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منکر قتل دختر 36 ساله شد و ادعا کرد خواهر مقتول وی را در برابر پرداخت پنج میلیون تومان پول اجیر کرده اما شب جنایت خودش او را با طناب کشته و وی فقط نظارهگر بوده است. با توجه به انکار متهم به قتل، پنج دلیل بازپرس پرونده از جمله فیلم دوربین مداربسته محل جنایت، درگیری شاپور و مقتول در آشپزخانه و بریدن پای متهم به خاطر شکستن لیوان و طنابی که به دور گردن دختر جوان محکم گره خورده بود که این کار توسط یک مرد انجام شده، باعث شد برای شاپور به اتهام قتل عمد قرار صادر شود.

شاپور 41 ساله متاهل است و قرار بود پسر هفت سالهاش را تا مدرسه بدرقه کند اما حالا به اتهام قتل عمد بازداشت شده است.

چطور با مقتول آشنا شدی؟

مریم به خاطر مرگ والدینش و بیماری میگرنی که داشت شیره تریاک مصرف میکرد. من از طریق دوستم که آشنای آنها بود مواد را به او میفروختم.

خودت معتادی؟

در یک مهمانی دوستانه مصرف مواد را شروع کردم و 15 سال است تریاک و شیره مصرف میکنم.

سابقهداری؟

بله. به اتهام نگهداری مواد مخدر به هفت سال زندان محکوم شدم.

طراح نقشه قتل تو بودی؟

طراح جنایت خواهر مقتول بود. او با من قرار گذاشت و گفت خواهر معتادش مدام او را اذیت میکند و کتکش میزند. از این وضع خسته شده و میخواهد خواهرش زنده نماند.

قبول کردی؟

بله. ابتدا قرار شد پنج میلیون بدهد که بعد به سه میلیون راضی شدم.

از شب جنایت بگو؟

ساعت 20 و 30 دقیقه دوشنبه خواهر مقتول در خانه را برایم باز گذاشت و من وارد شدم. من دستان مریم را محکم گرفتم و خواهرش او را با طناب خفه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها