تولیدکننده پوشاک زنانه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

تأمین ماده اولیه بلای جان تولیدکنندگان پوشاک

«قیمت همه اجناس نسبت به قبل از عید حداقل دو برابر شده است.» این اولین کلامی است که بیشتر فروشندگان خیابان بهار جنوبی در پاسخ به سوال ما درباره افزایش قیمت پوشاک و سیسمونی نوزاد بر زبان می‌آورند. مسعود یکی از همین فروشندگان است. او در مغازه کوچک خود لوازم بهداشتی و وسایل تغذیه نوزاد می‌فروشد. این فروشنده می‌گوید بیشتر اجناس مغازه‌اش خارجی هستند و قیمت همه آنها در ماه‌های اخیر چند برابر شده است. او برای اثبات حرفش، یک شیشه شیر سایز بزرگ خارجی را نشان می‌دهد و می‌گوید: این شیشه شیر را ببین. قبلا آن را 35هزار تومان می‌خریدم و الان باید 95 هزار تومان بخرم. از این بدتر، این پستانک است. الان آن را به قیمت 55 هزار تومان می‌فروشم، اما عمده‌فروش به من گفته دفعه بعد، آن را باید 67هزار تومان از او بخرم. در این شرایط، من چه قیمتی باید روی این پستانک بگذارم که مشتری حاضر باشد آن را از من بخرد؟
کد خبر: ۱۱۶۴۵۲۱

مسعود البته تاکید می‌کند قیمت اجناس ایرانی فروشگاهش نیز نسبت به سه ماه قبل، 60 تا 70درصد بیشتر شده است. او اعتقاد دارد دلیل اصلی افزایش قیمت اجناس ایرانی براساس صحبت‌های تولیدکنندگان این صنف، بالا رفتن قیمت مواد اولیه ناشی از افزایش نرخ دلار است. به گفته مسعود، گران شدن قیمت اجناس خارجی سیسمونی نیز تحت تاثیر مستقیم نوسانات ارزی است، اما با این اوصاف، این فروشنده احتکار را هم در گرانی بی‌سابقه لوازم نوزاد، بی‌تاثیر نمی‌داند.

او در این زمینه توضیح می‌دهد: در صنف ما هم مانند بسیاری از صنف‌های دیگر، احتکار فراوان است و خیلی از عمده‌فروش‌هایی که جنس وارد کرده‌اند، کالاهای خود را وارد بازار نمی‌کنند و آن را در انبارهایشان نگه داشته‌اندو منتظر افزایش هرچه بیشتر قیمت‌ها و کسب سود بیشتر هستند. در ضمن، این سودجوها اگر هم جنسی به ما بفروشند، با این که آن را با دلار 7000تومانی وارد کرده‌اند، با دلار 14 هزار تومانی با ما حساب می‌کنند.

امروز گران‌فروشی و احتکار، اوضاع بازار سیسمونی را در خیابان بهار جنوبی ملتهب کرده و در این اوضاع ملتهب، خانواده‌ها رغبت چندانی برای خرید لوازم نوزاد خود از این بازار ندارند و در نتیجه، رکود گریبانگیر این صنف نیز شده است. رکودی که بخوبی با دیدن مغازه‌های خالی متعدد در مجتمع‌های تجاری و حاشیه خیابان بهار جنوبی به چشم می‌آید. مغازه‌هایی که به گفته فروشندگان این خیابان، دو سه ماه است به دلیل ورشکستگی صاحبان آنها، روزبه‌روز بر تعدادشان افزوده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها