گپ و گفت‌وگوی آدینه با مجری خبرهای ورزشی، حمید محمدی

دوست دارم موسیقی سنتی بگذارم بنشینم خطاطی کنم

گوشی را که بر می‌دارد، حس می‌کنم رو به‌روی تلویزیون نشسته‌ام و حمید محمدی دوباره مشغول خواندن خبرهاست.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۷۵

این حس را وقت مصاحبه با دوبلورها نیز تجربه کردهام. آنجا که مدام ذهنت میان مصاحبه و تجربههای شنیداری صدای پشت خط، رفتو آمد میکند. وقتی با او حرف میزدم با خودم میگفتم الان دیگر جملهای درباره مسابقات نوشاد عالمیان یا راجر فدرر میشنوم!

محمدی را که بیشتر با اخبارگویی در حوزه ورزشی میشناسیم، یک آدم چند بُعدیاست. اخبار ورزشی میگوید اما مهندسی مکانیک خوانده، کارشناسی ارشد فلسفه دارد و زبان هم تدریس میکند!

او میگوید: «برخلاف چهرهام، روحیهام خیلی پیرمردی است. دوست دارم موسیقی سنتی بگذارم بنشینم خطاطی کنم.»

محمدی البته گویندگیهای غیر ورزشی هم داشته، یکی از مهمترین آنها گویندگی روی مستند «پرزیدنت آکتور سینما» بودهاست. وی از دوران کودکی خاطرات کمرنگی بهخاطر دارد، اما بهگفته اطرافیانش زیاد اهل صحبت کردن بوده برای همین احتمال میدادهاند که شغل آیندهاش یک چیزی در همین مایهها باشد! خودش البته فکر میکرده گزارشگر فوتبال شود. حمید محمدی متولد 62 و پدر دو دختر کوچک دوستداشتنیاست. یلدای هشت ساله، پریای 5/1ساله. پیشنهادهای او برای آخر هفته را باهم بخوانیم.

موسیقی

یک کاری علی زندوکیلی خوانده به نام «جدایی» که آن قطعه را معرفی میکنم.

توضیحات تکمیلی

علی زند وکیلی، زاده 25 بهمن 1365 در شیراز، خواننده و نوازنده است. فعالیت هنری خود را از سهسالگی با نواختن تنبک و آواز شروع کرده. در سال 1377 به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال 1381 به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغالتحصیل شد و در حال حاضر کارشناس موسیقی میباشد.

از جمله کارهای شاخص وی میتوان به تیتراژ مجموعههای دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه) و شاهگوش (زهره) و زیر پای مادر (آخرین رویا) اشاره کرد. او در زمستان 1392 آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در 14 قطعه منتشر کرد.

کتاب

رمان بادبادکباز خالد حسینی را معرفی میکنم. واقعا انگار او قصهگو بهدنیا آمده. آدم خیال میکند قصه گفتن در خونش است. داستان را خیلی جذاب تعریف میکند. کتابیاست که بهسختی میتوانی زمین بگذاری. من که دو روزه تمامش کردم!

توضیحات تکمیلی

بادبادکباز (The Kite Runner) نخستین اثر یک نویسنده افغانستانی به زبان انگلیسی محسوب میشود. داستان از زبان امیر روایت میشود، امیر یک نویسنده اهل افغانستان از تبار پشتون ساکن کالیفرنیا است که برای نجات یک بچه راهی افغانستان میشود.

امیر در 12 سالگی به یار همیشگی خود حسن خیانت میکند و این گناه تا سالها مانند یک استخوان در گلویش گیر مانده و حتی شادترین لحظات زندگی را برای او تیره و تار میکند. در سال 1979 با حمله روسها به افغانستان امیر با پدرش از افغانستان فراری میشوند. در این زمان طالبان حسن و همسرش را به جرم هزاره بودن به قتل میرسانند و تنها پسری معصوم (سهراب) از آنها به یادگار میماند، پسری که در دستان طالبان اسیر میشود. امیر با شنیدن این داستان به خاطر جبران خیانتش نسبت به حسن تصمیم به نجات دادن آن پسر میگیرد و از آمریکا دوباره به افغانستان برمیگردد. این کتاب علاوه بر انتشارات نیلوفر و با مترجمی مهدی غبرائی توسط انتشارات مجید با ترجمه رضا اسکندری نیز چاپ شدهاست. در سال 2007 میلادی نیز فیلمی براساس این کتاب ساخته شد.

بازی

مهمانیهای خانوادگیمان بیشتر به صحبت و گفتوگو میگذرد، اما اگر در جمع دوستانه باشیم حتما پانتومیم بازی میکنیم.

توضیحات تکمیلی

برای بازی در جمعهای دوستانه، بازی پانتومیم (نمایشِ بدون صحبت کردن) همیشه جزو اولین گزینههاست. این بازی در رده، بازیهای حدسزدنی و یا بازیای واژهای گذاشته میشود. پانتومیم به این صورت است که شرکتکنندگان به دو گروه تقسیم میشوند. گروه اول کلمهای را با توافق انتخاب میکنند. از میان گروه دوم، یک نفر انتخاب میشود و گروه اول این کلمه را فقط به او میگویند. این فرد باید با اجرای پانتومیم به بقیه اعضای گروه خودش بفهماند اعضای گروه اول چه کلمهای انتخاب کرده بودند. بقیه افراد گروه میتوانند صحبت کنند و سوالاتی بپرسند. کسی که پانتومیم را اجرا میکند میتواند با ایما و اشاره به آنها جواب دهد. هر گروه مدت زمان خاصی (مثلاً 3 دقیقه) فرصت دارد تا کلمه مورد نظر را بیابد.

در دور بعد، یک نفر از اعضای گروه اول باید همین نمایش را برای کلمه منتخب گروه دوم انجام دهد. در هر دور، گروهی که کلمه را صحیح حدس زده است، یک امتیاز میگیرد و گروهی که در تعداد دورهای مساوی، امتیاز بیشتری گرفته، برنده است.

فیلم سینمایی

من بسیار اهل سینما هستم. فیلمی را معرفی میکنم که الآن در حال اکران نیست، اما به شبکه نمایش خانگی آمده: «هاری». اولش فکر کردم چرا این فیلم اینطوری بود! برای بار دوم نگاهش کردم و دیدم اتفاقا خیلی هم خوب که اینطوری است! همهچیز که نباید روند منطقی داشتهباشد.

توضیحات تکمیلی

فیلم سینمایی «هاری» سال 1393ساخته و بهمن 1396 در سینماهای ایران اکران شدهاست. خشونت موجود در برخی نماهای «هاری» موجب شده فیلم با درجهبندی 18+ به شبکه خانگی عرضه شود. «هاری» نوشته امیرعلی محسنین یک اثر اجتماعی است. هنگامه قاضیانی، علیرضا کمالی، جمشید هاشمپور، مینا ساداتی، حسین سلیمانی، مجید واشقانی و میلاد کیمرام بازیگران «هاری» هستند. «هاری» در جشنوارههایی همچون مونترال، تورنتو، لندن، استانبول، زنگبار، کلن، فجر حضور داشته است.

شیما آشتیانی

خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها