مدیر رادیو معارف از افتتاح رسمی رادیو محرم با حضور حضرت آیت‌ا... مکارم‌شیرازی در آستانه ماه محرم‌الحرام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۴۳

به گزارش روابطعمومی رادیومعارف، حضرت آیتا... مکارمشیرازی از مراجع تقلید در دیدار مدیر و دبیران کارگروههای رادیو محرم، ماه محرم را از سرمایههای مهم شیعه دانستند و با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن به این سرمایه عظیم هستند، افزود: در محرم همه مردم فارغ از سلایق گوناگون در مجالس عزای حسینی شرکت میکنند و همین مجالس حلقه اتصال مردم میشود. ایشان با تأکید بر لزوم بهرهگیری از فرصت ماه محرم برای ترویج معارف اهل بیت (ع) تأکید کرد: رادیو محرم علاوه بر معرفتافزایی باید در هدایت مجالس عزا به سمت عزاداری صحیح و پیراسته از آسیبها گام بردارد. این مرجع تقلید با اشاره به نقشه دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن حضور مردم در عزاداری محرم خاطرنشان کرد: به فضل الهی این عزاداریها هر سال پرشورتر برگزار میشود.

حضرت آیتا... مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز مداحی در مقایسه با سابق، گستردهتر شده است درباره برخی آسیبها در این عرصه هشدار داد و گفت: برخی از سبکهای رایج در مداحیها دور از شأن عزاداری امام حسین(ع) است و باید از آن پرهیز شود.

مجتی تونهای، مدیر رادیو معارف و رادیو محرم نیز در آغاز این دیدار گفت: حادثه عاشورا با همه درسها و عبرتها ظرفیتی بزرگ است و در این میان مداحیها و مرثیهسراییها یکی از ابزارهای مهم انتقال این ظرفیت است. وی با بیان اینکه متاسفانه فرصتطلبان از همین ابزار برای تحریف شکلی و محتوایی واقعه عاشورا استفاده میکنند، گفت: لازم است عاشوراپژوهان و رسانه ملی این حادثه عظیم را از آسیبها و تهدیدات دور کنند.

وی به بیان گزارشی از روند اجرایی فعالیتهای رادیو محرم پرداخت و گفت: تعمیق محبت و معرفت سیدالشهدا، ترویج روضهخوانی از منابع معتبر، تقویت اشعار و مراثی و مدایح فاخر و متقن، استفاده از سبکهای مداحی و مراثی «معیار» براساس رهنمودهای بزرگان، مهندسی الگوی صحیح عزاداری براساس شور و شعور حسینی و پیراسته از تحریفات و بدعتها از راهبردهای اصلی رادیو محرم است.

آیین آغاز به کار رادیو محرم دوشنبه 19 شهریور در آستانه ماه محرم با حضور حضرت آیتا... مکارم شیرازی، تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مدیران رسانه ملی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.

برنامههای رادیو محرم به صورت ۲۴ ساعته روی موج FM ردیف 5/95 مگاهرتز و نیز روی گیرندههای دیجیتال و از طریق اپلیکیشن ایرانصدا قابل دریافت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها