یکی دیگر از شرایط تبدیل شدن به یک چهره در فضای مجازی، داشتن طبعی شوخ و طنزآلود است.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱۲

در این چند وقت اخیر، تعداد افرادی که در فضای مجازی از طریق کلیپهای طنزی که میسازند به شهرت رسیدهاند در حال افزایش است.

عرفان، محمدامین، محسن، علی، کامیار، محمد، متین و... از جمله کسانی هستند که با کارهای طنز خود و نشان دادن چهرههای اخلاقی، مخاطبان زیادی را جذب کردهاند. برخی از این چهرهها با حضور در برخی برنامه ها علاوه بر یک چهره مجازی به چهرهای تلویزیونی نیز تبدیل شدهاند که از این طریق نیز مخاطبان زیادی را جذب کردهاند.

عمده فعالیت این گروه بعد از به شهرت رسیدن، ساخت کلیپهای طنز و گاهی تبلیغاتی است.

چهرههای عجیب و غریب

دسته دیگر شاخهای مجازی را افرادی تشکیل میدهند که سعی میکنند با عجیب نشان دادن چهره خود، مخاطب را جذب کنند.

یکی از این شاخهای فضای مجازی، دختری است که با عمل های جراحی بسیار و استفاده از گریمهای خاص، در عکسهایش چهرهای ترسناک از خود به نمایش میگذارد و در تلاش است با عجیب نشان دادن خود، مخاطبانش را که اکثرا نوجوانان هستند حفظ کند.

او بهطور مرتب عکسهایی را از زندگی روز مرهاش با چهرهای عجیب در فضای مجازی به اشتراک میگذارد.

در کنار این دختر، افراد دیگری نیز هستند که با تزریقهای پروتز عجیب و غریب و یا عملهای بینی به شکلهای خارج از عرف سعی میکنند چهرهای متفاوت را برای خود بسازند.

حسین اسدی، استاد ارتباطات و کارشناس رسانه در رابطه با چرایی شاخپروری در فضای مجازی میگوید: کسانی که به شاخ مجازی تبدیل میشوند بخوبی به ظرفیت این فضا پی بردهاند. آنها عمدتا افراد باهوشی هستند که با کارهای نهچندان پسندیده دنبال کنندگانی را با خود همراه میکنند.

وی میافزاید: این عده گاه لشکر مجازی به راه میاندازند و مدعی میشوند که قادر به انجام کارهای بزرگ هستند.

این کارشناس ارتباطات با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در حوزه بهره مندی از شبکههای اجتماعی میگوید: بدون شک حضور تاثیرگذار و مفید در فضای مجازی نیازمند نوعی فرهنگسازی است. نباید از ظرفیت شبکههای مجازی غافل شد. اگر به کاربران آگاهی دهیم که بتوانند میان خوب و بد تمایز قائل شوند عدهای، دیگر این اجازه را به خود نمیدهند که از سادگی مردم سوءاستفاده کنند. متاسفانه در چند وقت اخیر دیده شده که بسیاری از همین شاخهای مجازی مردم را فریب دادهاند. عمدتا کالاهای بسیار بیکیفیتی از سوی این افراد تبلیغ میشود که استفاده از آنها میتواند مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند.

ترکیب کن، چهره شو!

این روزها برای شاخ شدن در فضای مجازی هر کسی دست به یک ابتکار جدید میزند تا مورد توجه قرار گیرد.

در میان این ابتکارات، برخی افراد با مخلوط کردن مواد خوراکی یا غیرخوراکی و به یکباره خوردن آنها، نظرها را به خود جلب کردهاند.

یکی از شاخهای مجازی موادی مانند آبلیمو، تخممرغ، ژله، مواد شوینده و سبزی را با یکدیگر مخلوط کرده و سر میکشد و فرد دیگر با نمک زدن به گوشت خام و خوردن آن در فضای مجازی به شهرت رسیده است.

در اصطلاح، فعالان حاضر در فضای مجازی به این نوع از شاخها، «ترکیبی زن» میگویند. تعداد این افراد اکنون رو به افزایش است و جوانهایی هستند که با ادامه دادن راه ترکیبی زنهای اولیه، سعی میکنند با مخلوط کردن مواد مختلف و خوردن آن، برای خود کسب شهرت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها