دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با بی‌رحمی تمام تصمیم نابخردانه خود را عملی کرد و یک بار دیگر نشان داد درحمایت از رژیم صهیونیستی ثابت قدم بوده و هیچ حقی برای فلسطینی‌ها قائل نیست. او بعد از اعلام بیت‌المقدس به پایتختی اسرائیل اینک تمام کمک‌های کشورش به آنروا «آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی» را قطع کرده است.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۰

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد از امروز به بعد از این سازمان حمایت مالی نخواهد کرد. وزارت خارجه آمریکا بامداد دیروز اعلام کرد این کشور تمامی کمک‌های مالی به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک که مسئولیت تأمین تسهیلات و ارائه کمک‌های انسانی به میلیون‌ها آواره فلسطینی را به عهده دارد، قطع کرده است. پیشتر روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بود جارد کوشنر داماد رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور او در مسائل غرب آسیا بیشترین تلاش خود را برای قطع حمایت مالی آمریکا به آنروا انجام می‌دهد. هدف کوشنر از این طرح، مجاب کردن سیاستمداران فلسطینی به دست کشیدن از مطالباتشان در زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌هایشان است.

روز گذشته آنروا تصمیم ایالات متحده مبنی بر توقف تامین بودجه این سازمان را ناامید کننده و تعجب برانگیز خواند و پافشاری آمریکا مبنی بر معیوب بودن برنامه این سازمان را به شکلی که غیرقابل اصلاح باشد ، رد کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از قطع کمک‌های آمریکا به سازمان آنروا ابراز تأسف کرد. در همین زمینه، تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم آمریکا مبنی بر قطع تامین بودجه آنروا را محکوم و از همه کشورهای دنیا خواست این تصمیم را رد و تمام قد از آنروا حمایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها