سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
برخی از کاربران هنوز هم نمی دانند پشت صحنه طراحی یک وب سایت چه اتفاقی می افتد که نمی توانند وارد برخی از لینک ها شوند و بایستی کدهایی را اعمال کنند.
اجازه دهید در این مطلب نگاهی گذرا به برخی از فرآیندهای تاثیر گذار و جالب در پشت صحنه طراحی یک وب سایت بیندازیم:
1.مرورگرها، وب سایت ها را به صورت های متفاوت رندر می کنند
وقتی از کامپیوتر خانگی خود، وب سایتی را در مرورگر گوگل کروم باز می کنید، تجربه ای متفاوت با کاربری خواهید داشت که با استفاده از مرورگر سافاری، همان وب سایت را در گوشی آیفون خود باز می کند. به راستی چرا اینچنین است؟ چرا وب سایت مشابه در دو مرورگر متفاوت، تفاوت دارند؟ همه این ها به رندرها و کد بندی هر مرورگر و نمایش سایت در صفحه نمایش بستگی دارد. برخی از مرورگرها، کدها را به صورتی کاملا متقاوت بارگیری کرده و برخی دیگراصلا توانایی رندر کردن کدها را ندارند. به طور پیش فرض موتورهای رندر کننده قادر هستند تا سندهای HTML، XML و تصاویر را نمایش دهند. البته آنها علاوه بر این نوع منابع، قادرند اسناد PDF و غیره را نیز به واسطه نصب پلاگینها ی مربوطه نمایش دهند.
تفاوت در مرورگرها، ترفندی بسایر ایده آل برای طراحی وب سایتی با تجربه کاربری بسیار منحصربفرد می باشد. این همان مرحله کلیدی طراحی وب سایت تهران از دیدگاه طراحان حرفه ای است. طراحان حرفه ای با همه استانداردهای HTML و CSS ، مشکلات مرورگرها و همه فوت و فن های مقابله با چالش ها آشنا هستند. این وظیفه طراحان است که وب سایتی با نمای بسیار ایده آل و قابل مشاهده در هر مرورگری ایجاد نمایند. همچنین بایستی آزمون هایی را برای سازگاری بین مرورگرها و شناسایی موانع بالقوه انجام دهند.
2.طرح وب سایت تمرکز کاربران بر قسمت های مورد نظر شما را تعیین می کند
اینترنت مدام در حال تغییر است. روش جستجو و مرور محتوای وب سایت ها روز به روز در حال تحول می باشند. طبق گزارش گروه تیم ایده پویا، چهل و هفت درصد از وب سایت هایی که دارای تِم مناسب هستند، بهبودهای موثر بیشتری را در برخواهند داشت. اگر کاربران و بازدیدکنندگان نتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت از وب سایتتان بیابند، بلافاصله وب سایت شما را ترک کرده و وارد وب سایت دیگری خواهند شد.
طراحان سایت ها در تلاشند وب سایت هایی را طراحی کنند تا کاربران بتوانند با سرعت بیشتری به اطلاعات حیاتی همچون تاریخ وبلاگ نویسی، خرید از فروشگاه های آنلاین و یا تاریح انقضا دسترسی داشته باشند. طراحان حرفه ای همچنین از ابزارهای تحلیل برای پی بردن به محبوبیت وب سایت ها استفاده می کنند تا بدانند کدام یک از لینک ها کاربران را بیشتر مورد پسند قرار داده اند تا بتوانند در مراحل آتی ،به روز رسانی های معتبرتری انجام دهند.
3.وب سایتی که بیش از دو سال قدمت دارد، منسوخ شده است
اگر شما مطالب و محتوای وب سایت خود را سال ها به روز نکرده باشید، احتمالا وب سایت شما با کسب و کار فعلی شما و یا آخرین استانداردهای وب به روز نمی باشد. در صورتی که مطالب موجود در وب سایت شما قدیمی باشد، بازدید کنندگان ممکن است فرض کنند شما از کسب و کار کنار رفته اید و یا به اندازه رقبای دیگر ابتکار عمل ندارید.
در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید، حتما آن را به طور منظم به روز رسانی کنید، چرا که هیچ چیز بدتر از یک وبلاگ خالی و بدون محتوا نمی باشد. وقتی که رتبه شرکت طراحی وب سایت شما به دلیل بروز رسانی نشدن کاهش پیدا می کند، اگر بخواهید آن را به حالت قبل برگردانید، این عمل سخت تر از روزی است که شما وب سایت خود را تازه ایجاد کرده اید و قصد دارید آن را در صفحه اول گوگل قرار دهید.
4.قالب ها ی آماده سایت، توانایی شما در کار با وب سایت ها را محدود می کنند
بازاریابی اینترنتی در صورتی که از قالب های آماده و رایگان وب سایت استفاده نمایید با توجه به میزان استفاده بالای این قالب ها برای طراحی وب سایت به جهت رایگان بودن ممکن است این موضوع به برند سازی شما لطمه وارد نماید و کاربر احساس نماید که شما برند ضعیفی دارید که از قالب های معمولی سایت استفاده می نمایید و همچنین قالب های آماده وب سایت معمولا کیفیت پایینی دارند که این موضع نیز ممکن است باعث عدم اعتماد کاربران شما به وب سایت شما گردد. به خاطر داشته باشید معمولا امکان تغییر در ظاهر قالب های آماده سایت یا وجود ندارد و یا امکان تغییرات بسیار محدود خواهد بود. پس بهتر است که از ابتدا برای انتخاب طرح مورد نظر سایت خود وقت کافی بگذارید و اگر به فکر تغییرات در طرح قالب آماده مورد نظر خود هستید، امکان انجام آن را از طراح سایت قالب بپرسید.
5.کدهای موجود در وب سایت، باعث گیرایی و جذابیت سایت از دید موتور جستجو می شوند
شما می توانید با هر ترفندی هم که شده، وب سایتی منحصر بفرد برای خود طراحی کنید. اما آیا فرقی نمی کند مخاطبین و بازدیدکنندگان چه نوع تجربه کاربری از سایت شما کسب کنند؟
طراحان وب سایت معتقدند وجود کدهای مخصوص در هر سایتی، باعث می شود کاربران خیلی سریع تر با کلید واژه های مخصوص وارد وب سایت شما شوند و این خود باعث افزایش ترافیک وب سایت خواهد شد. شیوه کد گذاری وب سایت، حتی بر لیست بندی موتور جستجو و یا عناوین هر سرفصل تاثیر بسزایی دارد. سئو بهینه سازی موتورهای جستجو، روشی ایده آل برای رتبه بندی و افزایش ترافیک سایت خواهد بود و این امر تنها با کدگذاری های منحصر بفرد سایت شما امکان پذیر می باشد. این وظیفه طراحان و توسعه دهندگان وب سایت است که طرحی متناسب با اهداف وب سایت و تطبیق کلمه های کلیدی با موتورهای جستجو انتخاب نمایند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد