دکه

توییت‌بازی با رای مردم در خانه‌موزه مرحوم هاشمی رفسنجانی

نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی را که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۶۱۲۱۲

سوژه روز

«شانیکو» و فیلمی که از او به صورت تحقیرآمیز در شبکههای اجتماعی در برخورد با دو نوجوان پخش شد حالا تبدیل به سوژه رسانهها شده است. تا جایی که برخی روزنامههای روز یکشنبه این موضوع را در صفحه یک خود قرار دادند.

حمله به پلیس راهنمایی و رانندگی و انتشار فیلم آن از سوی فردی دیگر سوژهای بود که رسانهها به آن پرداخته بودند. این نشان میدهد که سیطره شبکه اجتماعی بر روزنامهها که روزگاری در خط اول رسانهها قرار داشتند نیز سایه انداخته، اما همچنان دقت و تحلیل، دست برتر رسانههای سنتی است.

افتتاح خانه موزه مرحوم هاشمی رفسنجانی در زادروز تولد او یکی دیگر از سوژههایی بود که رسانهها به آن پرداختند. اتفاقی که با حضور چهرههای مختلف همراه بود.

دادگاه معاون رئیسجمهور سابق هم یکی از سوژههای داغ روز گذشته بود که روزنامهها هم در صفحات خود به آن پرداختند. البته روزنامهها آنقدر دستشان پرنبود که بتوانند مفصل بنویسند و فقط به حواشی آن پرداختند.

محاکمه یکی از متهمان فساد اقتصادی که از آن با عناوینی نظیر دانهدرشت و پوست کلفت یاد شده بود هم سوژه یک روزنامهها در روز یکشنبه بود. این روزنامهها با عکس و تیترهایی به این برخورد به موقع پرداخته و از در تمجید وارد شده بودند. البته باید منتظر بود تا تاثیر چنین برخوردهایی در جامعه را مشاهده کرد.

توییتبازی با رای مردم

روزنامه «آفتاب یزد» روز یکشنبه با تیتر «مسئولان توییت‌باز» سراغ چهره‌هایی رفته که بیشتر وقت خود را در فضای مجازی صرف می‌کنند و به نقد فعالیت‌های آنان پرداخته است. پیکان این انتقاد به سوی یکی از چهره‌های مجلس شورای اسلامی است که فعالیت زیادی در فضای مجازی دارد.

جا مانده روز

روزنامه «سازندگی» را باید جامانده روز یکشنبه نام نهاد. در حالی که دختران تیم «کبدی» ایران جمعه بر بام آسیا ایستاده بودند و روزنامه‌ها روز شنبه به این موضوع پرداختند اما این روزنامه تیتر روز یکشنبه خود را به آنها اختصاص داد. این موضوع شاید از آن جهت بوده که فردا روز اگر حرف شد بگویند ما هم تیتر زدیم!

نوه امام و هاشمی

روزنامه «شرق» روز یکشنبه یکی از بی‌شمار روزنامه‌هایی بود که به موضوع افتتاح خانه موزه مرحوم هاشمی رفسنجانی پرداخت و عکسی از افتتاح این مکان را به عنوان عکس یک انتخاب کرد. تیتری هم که برای این عکس انتخاب شد نقل قولی از سید‌حسن خمینی در رابطه با ساده‌زیستی مرحوم هاشمی بود که در فضای مجازی هم دستمایه مطالب کاربران قرار گرفته بود.

پوست‌کلفت محاکمه شد

روزنامه «وطن امروز» یکی از روزنامه‌هایی بود که یکشنبه به دادگاه مجرم اقتصادی پرداخته بود و با عکسی شطرنجی شده از او نوشته بود «محاکمه پوست‌کلفت» و به این واسطه به محاکمه و دادگاه این متهم اقتصادی که به افساد فی‌الارض متهم شده پرداخته بود.

تعطیل نشد

روزنامه «صبح نو» که هفته گذشته خبرهایی از تعطیلی آن شنیده شد و در فضای مجازی حرف و حدیث‌هایی را در پی داشت و در شماره روز سه‌شنبه روزنامه جام‌جم هم اشاره‌ای به این موضوع داشتیم، با انتشار شماره‌های خود از آغاز هفته خطی بر تمام حرف و حدیث‌ها کشیده و همچنان مشغول فعالیت است. هرچند بسیاری این شایعات را تایید می‌کردند، اما انتشار منظم این روزنامه نشان می‌دهد که خیلی نباید به حرف و حدیث‌ها توجهی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها