نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد را می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۹۶۷۷

سوژه روز

سخنان رهبر انقلاب در جمع اقشار مردم که در هفتهای که پشت سر گذاشتیم بیان شد همچنان یکی از سوژههای داغ برای روزنامهها است و تحلیل و بررسی زوایای آن از سوی روزنامهها آغاز شده است. با مرور روزنامهها در روز چهارشنبه، حتما شاهد این موضوع بودهاید.

تغییرات در کابینه یکی دیگر از سوژههایی است که روزنامهها و اغلب از جنس روزنامههای اصلاحطلب به آن پرداختند و شاید سکوت رسانههای اصولگرا در این برهه به خاطر سخنان رهبر انقلاب مبنی بر امیدبخشی به جامعه و همراهی دولت در گذر از بحران باشد. در هر صورت این موضوع در روزنامهها بازتابهای مختلفی دارد.

حفره رانت ارزی دولت هم موضوعی بود که چهارشنبه در صفحه یک روزنامهها مورد توجه قرار گرفت و موافق و مخالف در مورد آن سخن گفتند.

صفحه یک دریایی

روزنامه «اعتماد» که روز سهشنبه صفحه یکی خشک و بیروح بسته بود روز چهارشنبه صفحهای آبی بسته بود و با تیتر «عوامزدگی خزر» به حواشی ایجاد شده پیرامون این دریا و نشست سران دریای خزر اشاره کرده بود. عکسی که این روزنامه برای صفحه خود انتخاب کرده بود هم عکس متفاوتی بود که به تیتر انتخابی میآمد.

سرقت در تهران با مالیات پزشکان

روزنامه «هفت صبح» به عنوان اولین روزنامهای که مرور میکنیم گفتوگویی با یک سارق انجام داده و با تیتر «دوره در استانبول سرقت در تهران» آن را تبدیل به عکس یک کرده است. همچنین این روزنامه امروز (چهارشنبه) هم سراغ موضوع فرار مالیاتی پزشکان رفته و تیتری در صفحه به این موضوع اختصاص داده است.

فرزندت کجاست؟

روزنامه «آفتاب یزد» تحت تاثیر هشتگ «فرزندت کجاست؟» تیتر زده و در این چالش که در فضای مجازی راه افتاده و مسئولین را وادار به واکنش کرده، جای خالی بزرگان اصولگرایی را پررنگ دیده است.

خارج از قاب

روزنامه «شرق» که روز سهشنبه با عکس و تیتری در میان اهالی رسانه به شیطنت رسانهای محکوم شد در روز چهارشنبه تیتر و عکسی متفاوت گذاشت. شرق با کار کردن عکسی از روحانی در حالی که خروشان است نوشت «گمانهزنیها از برخورد روحانی با مجلس» و به پیشواز سوال از رئیس جمهور رفت. اما نکتهای که دارد این است که عکس روحانی از قاب بیرون زده و این تصور را ایجاد میکند که روحانی در هیچ قابی نمیگنجد!

ایتالیا یا مشهد

روزنامه «خراسان» در میان صفحات یک روز چهارشنبه کمی متفاوتتر بود. این روزنامه تصویری از ریزش یک پل در ایتالیا و جان باختن تعدادی از شهروندان ایتالیایی را عکس یک خود کرده بود. در صورتی که تیترهای مهمتری در همین صفحه برای برجسته شدن به چشم میآمد. برای مثال احداث سد بر روی رودخانه هریرود و قطع حقابه ایران بهطور کامل از این رودخانه موضوع مهمتری به نظر میرسد تا ریزش پل در ایتالیا!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها