اینستاگرام از شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که محتوایش گاهی خرج روی دست کاربران می‌گذارد، چراکه این شبکه اجتماعی مملو از عکس و ویدئوهایی است که توسط کاربران مختلف اشتراک‌گذاری می‌شود و نمایش یا پخش این محتوا اینترنت زیادی را مصرف می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۸۴۴۸

اگر میخواهید در هزینههای اینترنت خود بخصوص هنگام استفاده از اینترنت سیمکارت صرفهجویی کنید، کافی است کمی سرعت بارگذاری محتوا در این شبکه اجتماعی محبوب را کاهش دهید. انجام این کار نیازمند نرمافزار خاصی نیست و بهراحتی با اجرای این ترفند میتوانید آن را انجام دهید:

به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شوید.

از پایین- سمت راست روی آیکون پروفایل خود فشار دهید و به صفحه پروفایلتان وارد شوید.

از بالا- سمت راست روی آیکون منوی اصلی که به شکل سه نقطه زیر یکدیگر است فشار دهید.

روی گزینه Cellular Data Use فشار داده و گزینه Use Less Data را فعال کنید.

مراحل کار به اتمام رسیده و میتوانید از صفحه تنظیمات خارج شوید.

نکته: این گزینه فقط هنگام اتصال به اینترنت همراه محدودیت سرعتی در نمایش محتوای اینستاگرام ایجاد خواهد کرد و هنگام اتصال به شبکههای وایفای همچون گذشته میتوانید به محتوا دسترسی داشته باشید.

آفیس در تاریکی

این روزها اغلب نرمافزارها به پوسته تاریک مجهزند و همانطور که پیشتر در شمارههای قبلی اشاره کردیم، سیستمعامل ویندوز نیز به این ویژگی مجهز شده است. یکی از نکاتی که در فعالسازی این ویژگی در ویندوز وجود دارد تبعیت نکردن مجموعه نرمافزاری آفیس از پوسته تاریک در ویندوز است، اما این تبعیت نکردن بهمعنای ناتوانی در استفاده از پوسته تاریک در مجموعه نرمافزاری آفیس نیست و چنانچه تمایل داشته باشید محیط این نرمافزار قدرتمند را نیز به حالت تاریک تغییر دهید کافی است از یک ترفند ساده کمک بگیرید.

یکی از نرمافزارهای مجموعه آفیس را به دلخواه اجرا کنید.

از منوی File روی گزینه Account کلیک کنید.

از منوی Office Theme یکی از حالتهای رنگی موجود اعم از رنگی، سفید، سیاه یا خاکستری را انتخاب کنید. ( برای فعالسازی پوسته تاریک یکی از گزینههای Dark Gray یا Black را انتخاب کنید)

نکته: ممکن است رنگ سیاه در برخی نسخهها نمایش داده نشود.

دسترسی سریع به نسخه آرشیو شده

چنانچه دنبال یک ترفند سریع و کاربردی هستید پیشنهاد میکنیم ترفند دسترسی سریع به نسخه آرشیوشده صفحات وب را بهخاطر بسپارید.

اگر به سایتی مراجعه کردید و این سایت در دسترس نبود یا مطلب خاصی را میخواهید که در حال حاضر در دسترس نیست و میدانید نسخه آرشیوشده آن توسط گوگل Cache شده کافی است ابتدای نوار آدرس در مرورگر عبارت :Cache را تایپ کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن آخرین نسخه ذخیره شده در حافظه گوگل برای شما نمایش داده شود. بهعنوان مثال برای دسترسی به نسخه آرشیو شده صفحه اول سایت جامجم آنلاین در گوگل کافی است این عبارت را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید:

Cache:jamejamonline.ir

واتساپ چه میداند؟

در مقالات متعدد از اطلاعاتی که شبکههای اجتماعی و پیامرسانها از کاربران در اختیار دارند صحبت میشود و این صحبتها موجب میشود کاربران نیز علاقهمند باشند بدانند سرویسهای مختلف چقدر آنها را میشناسند و چه اطلاعاتی از آنها در اختیار دارند. بهعنوان مثال بتازگی یکی از کاربران اسپاتیفای تاریخچه اطلاعات خود را از این شرکت درخواست کرده و متوجه شده که نام برند هدفون مورد استفاده خود برای گوش دادن به موزیکها نیز در این شرکت ثبت شده است. دوست دارید بدانید واتساپ چه اطلاعاتی از شما را ذخیره کرده است؟ اگر میخواهید به این کنجکاوی پایان دهید یا حتی قصد دارید از این اطلاعات برای استفاده در اپلیکیشن دیگری کمک بگیرید، میتوانید بسادگی این اطلاعات را از واتساپ درخواست کنید و طی چند روز، اطلاعات خود را تحویل بگیرید. روش انجام کار به این شرح است:

به حساب کاربری خود در اپلیکیشن واتساپ وارد شوید.

از بالا- سمت راست روی آیکون منوی اصلی فشار داده و گزینه settings را انتخاب کنید.

روی گزینه Account فشار دهید.

روی request account info فشار دهید.

در صفحه بهنمایش درآمده روی گزینه request report فشار دهید.

با طی این مراحل، پیامی کنار آیکون ساعت برای شما نمایان شده و تاریخ آمادهسازی اطلاعات درخواستی در مقابل آن مشخص میشود. هنگامی که این اطلاعات آماده شود هشداری روی اپلیکیشن واتساپ دریافت خواهید کرد و میتوانید اطلاعات موردنظر را دانلود کنید. همچنین قابل ذکر است این اطلاعات به مدت چند هفته برای شما قابل دانلود است و پس از آن حذف میشود.

نکته: اطلاعاتی که توسط واتساپ برای شما آماده میشود فاقد پیامهای ارسالی و دریافتی شما در این اپلیکیشن است.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها