نیم‌تای بالای صفحه اول روزنامه‌ها به نوعی تریبون اعلام مواضع و مهم‌ترین بخش یک روزنامه است. در «دکه» نیم‌نگاهی به صفحه برخی روزنامه‌ها داریم و نکاتی که در مورد آنها به ذهنمان می‌رسد را می‌نویسیم.
کد خبر: ۱۱۵۷۴۳۶

سوژه روز

کنسرت خیابانی و همنوایی ارکستر رسانهای با آنها یکی از سوژههای داغ این روزهاست که رسانههای مختلف سراغ آن رفتند و در آن دمیدند؛ اتفاقی که برخی معتقدند میتواند زمینه افزایش نشاط در جامعه را فراهم کند ولی از دیگر سو معتقدند این اتفاقات فقط حکم آرامبخش دارد.

روزنامه «ایران» هم با تیتر «چه باید کرد» سراغ شخصیتهای سیاسی رفته و راهحل آنها را برای خروج از بنبستی که کشور در آن گرفتار شده جویا شده است. حتی محسن هاشمی، رئیس شورای شهر هم در روزنامه همشهری به این پرسش پاسخ داده است. شاید در وضعیت کنونی این سوالات و باز کردن باب گفتوگو بتواند کمک کند.

خرید نفت توسط چین موضوعی بود که شنبه در صفحه یک روزنامههای مختلفی تبدیل به تیتر شد. از راست تا چپ نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و سعی کردند با این تیتر کمی از نگرانیهای افکار عمومی را درباره تحریمهای نفتی بکاهند.

علی مطهری، نماینده مجلس در واکنش به سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران در ارتباط با مذاکره با آمریکا، گفته بود در موضوع مذاکره با آمریکا همه تابع مقامات عالی کشور هستیم، در واقع این نماینده مجلس سخنان فرمانده سپاه را نظر شخصی او خوانده بود. این سخنان در حالی ابراز شده که هرکسی در هر امری اظهار نظر میکند ولی حالا که فرمانده ارشد سپاه پاسداران سخن گفت، آقای مطهری چنین واکنشی نشان داده و ایکاش این واکنش در موارد دیگر هم دیده میشد!

آی آدمها ...

روزنامه «هفت صبح»، در میان تمام جنجالها و هیاهوهایی که حول موضوع سوال از رئیسجمهور و ... میگذرد، بخشی از صفحه یک خود را به بازیکن مصدوم تیم ذوبآهن (حبیبزاده) که در جریان بازی با استقلال مصدوم و به بیمارستان منتقل شد اختصاص داد. این در حالی است که تیتر شدن این موضوع در صفحه یک نشان از اهمیت جان آدمها دارد؛ موضوعی که رسانهها نسبتا به آن بیتوجه بودند.

شنبه پُر و پیمان!

روزنامه «آفتاب یزد» صفحه یک پر و پیمانی برای روز شنبه خود ترتیب داده بود. از موضوع هواپیمایی که در پرواز تهران ـ یاسوج سقوط کرده بود و گفتوگویی که بوی جنجال میدهد تا تصویری از جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی. همچنین تیتری در رابطه با حقایقی درباره مقایسه لیر سوریه و ریال ایران هم موضوع جذابی است که خواننده را ترغیب کند تا روزنامه را بخرد.

ریز اما درشت

روزنامه «اعتماد» در صفحه یک خود تیتر کوچکی زده که به نظر میرسد این تیتر اصلی این روزنامه بوده ولی انگار که نخواهد یا نتواند آن را بزرگ کند با قلم ریز یک گوشه نوشته تا هم حرفش را زده باشد و هم خیلی سر و صدا نکرده باشد. این روزنامه با تیتر «اعدامدرمانی یا پیشگیری؟» به نوع مواجهه مسئولان با فساد پرداخته است. موضوعی که چند روز قبل رسانهها اغلب همنوا در آن دمیدند که باید با مفسدان اقتصادی برخوردهایی از جنس اعدام صورت گیرد.

دوباره قالیباف

«دولت مذاکره دولت کار شود» تیتری است که روزنامه «رسالت» از گفتوگوی محمدباقر قالیباف انتخاب کرده و بعد از مدتها سکوت رسانهای این چهره، قالیباف را به صفحه یک رسانهها آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها